Onze pneumatische apparatuur wordt aangedreven door een Ingersoll Rand EP50SE (roterende schroeven). Ik heb onlangs een probleem gehad met de geur van olie wanneer ik het gebruik. Ik heb enige ervaring met deze en het 100 HP-model. Ik heb samengevouwen scheidingstekens dit eerder zien veroorzaken.
Maar ik heb de afscheider verwijderd en hij zag er goed uit (ik heb hem toch vervangen, het was tijd), hij heeft een nieuw luchtfilter, ik heb de spoelbuis verwijderd en schoongemaakt en heb de machine in het algemeen geïnspecteerd zonder erachter te komen wat de olie in de lucht veroorzaakt .
Gebruikte Ingersoll Rand EP50SE roterende schroefcompressor
Deze compressor is ongeveer negentien jaar oud. Het is het originele luchteinde. Kan slijtage in de lucht dit veroorzaken? Is er nog iets dat het kan veroorzaken? Ik heb het uitgeschakeld en ik gebruik voorlopig onze kleinere back-upcompressor.
________________________________
olie verstopt? door: Doug in sdca
Van wat je zegt, waarschijnlijk niet.
Maar op 19-jarige leeftijd, enig idee hoeveel uur dat is?
Hoe lang weet je het al?
___________________
Olie in de lucht
door Martin
Alles lijkt in orde voor zover ik kan zien. De urenteller is een of twee keer geweest, dus ik weet niet echt hoeveel uur hij erop heeft. Het is pas twee jaar bij mij.
___________________
olie
door: Doug in sdca
Moeilijk te zeggen waarom het zou slijten, maar als dat het geval was, zou olie worden verstoven door door de versleten plekken te blazen.
Afgezien van de geur, presteert het zoals gewoonlijk?
____________________
Olie in compressorlucht
Martin
Ja, het lijkt anders normaal te werken. Ik heb pech gehad en heb het plaatselijke Ingersoll Rand-servicecentrum gebeld om iemand te sturen om ernaar te kijken.
Nieuwe reactie? Nieuwe vraag? Voeg het hier samen met foto’s toe om anderen te helpen u te helpen met uw compressor- en apparatuurprobleem!