(N. Arlington, NJ)

Grimmer schmidt, 125 cfm achter de compressor Ford 302 benzine Monoblock.

Grimmer Schmidt Monocompressor

De motor loopt geweldig. Heb net een volledige afstelling gedaan.

De machine begint te versnellen wanneer ik lucht vraag, maar dan hapert en hapert. Het doet alsof de compressor niet is opgewarmd. Compressor loopt vast!

De serviceklep mag slechts gedeeltelijk worden geopend, zodat de motor kan draaien.

_________________________

Kraam door: Doug in Sdca.

Choke werkt goed? tijdstip?

Hoe dan ook, het klinkt alsof een motor het probleem vastloopt, in plaats van de compressor.

Wat was de reden van de afstelling?

_________________________

Grimmer Schmidt 125
van Joe

Doug,
volgens de fabrieksservicehandleiding is de timing ingesteld op 10 graden BTC @ 100 RPM’s

De machine liep ruw en haperde met tussenpozen, wat leidde tot de noodzaak van een afstelling. Stekkers, kap, rotor en draden vervangen. De motor had nog steeds problemen. De motor zou ofwel goed beginnen te lopen of afslaan. Het probleem werd veroorzaakt door een defecte Ignition Controller Unit. Nadat ik die heb vervangen loopt de motor super.

De choke is met een kabel handmatig te bedienen en werkt goed. Na mijn oorspronkelijke bericht heb ik meer aan de compressor gesleuteld en ik kon volledige lucht uit de machine krijgen, maar moest hem laten draaien met de chokekabel gedeeltelijk uitgetrokken. Maar dan loopt de machine stationair op 1500 RPM, te hoog.

Nu denk ik dat het een brandstof/carb-probleem is. Het zou een aanpassing aan de pace air control geweest kunnen zijn. Als ik iets mis, werken de compressorkleppen en ontladers perfect.

_________________________

Ford inactief
door: Doug in SDCA.

Het klinkt net als mijn koelbloedige Chevy.

Is het mogelijk om het stationair toerental af te stellen terwijl de choke aan staat?

Misschien totdat je een nieuwe/verbouwde auto kunt krijgen?

_________________________

125
monoblok van Grimmerguru

Het is niet mogelijk om de serviceklep volledig te openen. U verliest alle stuurdruk als u de serviceklep opent. Dit komt omdat een kogelkraan van 3/10 cm meer lucht kan doorlaten dan de machine kan maken.

____________________________

Grimmer Schmidt 125
door: Joe

De carb schoongemaakt en afgesteld. Een in-line brandstoffilter toegevoegd. De machine had geen brandstoffilters. Timing nog eens gecontroleerd en stationair afgesteld.

Compressor loopt nu als een zonnetje. Terug van weggeweest!

Ik wil iedereen bedanken die heeft gereageerd en mij heeft geholpen met dit probleem. Ook Bill voor het onderhouden van deze site en het toestaan van mijn berichten erop.

____________________________

Bedankt aan iedereen die reageerde.
door: Bill

Van harte welkom, dat zeker!

Opmerking? Nieuwe vraag? Voeg het samen met foto’s toe, zodat anderen u kunnen helpen met uw compressor- of apparatuurprobleem.