air compressors Harbor Freight 90234 Run Condensator Ontploft

My Harbor Freight Model 90234 schakelt ook de thermische stroomonderbreker uit nadat de tankluchtdruk 70 psi overschrijdt.

Dit model heeft een cap-start cap-run motor met gesplitste fase. Om het startkoppel te leveren, voedt de eerste condensator de tweede wikkeling. De run-condensator voedt diezelfde wikkeling om het doorslagkoppel te vergroten.

Als de bedrijfscondensator beschadigd is, heeft de compressormotor een slecht doorslagkoppel en valt hij onder zijn normale snelheidsbereik. Hierdoor wordt overtollige stroom getrokken, waardoor de stroomonderbreker wordt uitgeschakeld. Mogelijk hoort u de compressormotor via de centrifugaalschakelaar in de startcondensator vallen.

Harbor Freight 90234 luchtcompressor

Onder de mantel bevindt zich een centrifugaalschakelaar voor ventilatorbladen. Onder de motor zijn twee condensatoren op het frame gemonteerd. Degene zonder klemmen en met slechts twee draden is de bedrijfscondensator. De mijne was ontploft als een wetenschapsbeursvulkaan met gesimuleerde gezwollen lava en elektrolyt en olie die langs de compressorbehuizing druppelden.

Harbor Freight kan een vervangende dop leveren, maar het originele onderdeel voldoet niet aan de veiligheidsnormen voor Frankrijk / UL. Het is beter om iets van een leverancier te halen dat goede veiligheidsopeningen heeft. Ik stel voor om tegelijkertijd de startcap te wijzigen. De snelkoppelingen van 1 cm waren vastgesoldeerd, ontdekte ik. Soldeer ze niet. Verwijder ze in plaats daarvan en voeg nieuwe toe. Je hebt meer kans om de condensator te verwarmen dan om de betrouwbaarheid van de mechanische verbinding te vergroten als je ze soldeert. (Als de mechanische verbinding niet is vastgedraaid, zal het soldeer snel falen onder trillingen.)___________

Beste Anoniem, een zeer informatieve en uitstekende post. Wij zijn dankbaar.

Nieuwe reactie? Nieuwe vraag? Voeg het samen met foto’s toe, zodat anderen u kunnen helpen met uw compressor- of apparatuurprobleem.