air compressors Wat Is Een PTO luchtcompressor En Hoe Werken PTO compressoren

Fabrikanten zijn op zoek naar manieren om het voor onderhoudspersoneel op bouwplaatsen gemakkelijker te maken om perslucht te krijgen waar en wanneer ze die nodig hebben. De PTO-aangedreven luchtcompressor is de volgende stap. Dit artikel geeft u alle relevante informatie over PTO-compressoren en wat ze precies zijn!

Wat Is Een Door De Aftakas Aangedreven Luchtcompressor?

PTO-aangedreven luchtcompressoren zijn luchtcompressoren die onder het dek van een voertuig worden gemonteerd en worden aangedreven door de PTO, krachtafnemer, van een voertuig.

PTO-aangedreven luchtcompressoren worden meestal op afstand via een as op het luchtuiteinde gemonteerd. Vanwege de beperkte ruimte rondom een transmissie is het mogelijk om de PTO direct op een luchtuiteinde aan te sluiten. De as in deze compressoren fungeert in wezen als een connector of verbinding tussen de aftakaspoort en het luchtuiteinde dat elders op de vrachtwagen is gemonteerd.

Een schroefontwerp wordt gekenmerkt door PTO-aangedreven luchtcompressoren. Bezoek onze gids hier voor meer informatie over roterende schroefluchtcompressoren!

De weinige problemen hier zijn de roterende componenten die worden blootgesteld, de mogelijke uitlijningsproblemen door overmatige slijtage en spanningen die op de as inwerken, of voortijdige uitval van de as. En dus gebruikte VMAC Air innovatief om een direct gemonteerde PTO-luchtcompressor te creëren waarbij het luchtuiteinde direct op de transmissie is gemonteerd, waarbij de vereiste assen worden verwaarloosd.

Omdat direct gemonteerde PTO-luchtcompressoren minder bewegende delen hebben, neemt hun levensduur toe, produceren ze minder geluid en worden ze veel efficiënter.

Welke Voertuigen Zijn Compatibel Met PTO-aangedreven Luchtcompressoren?

Ze zijn speciaal ontworpen voor specifieke voertuigen dankzij de geavanceerde systemen van PTO-aangedreven luchtcompressoren. Het goede ding is dat ze niet beperkt zijn tot slechts een enkel voertuig, en in plaats daarvan zijn dit soort luchtcompressoren ontworpen om te worden geïntegreerd met enkele van de meest gebruikte dieselwerktrucks die beschikbaar zijn. Deze vrachtwagens kunnen zijn:

  • Ford F-serie dieseltrucks, F-250-F-750
  • RAM-dieseltrucks vanaf 3500 tot 5500

De door de aftakas aangedreven luchtcompressor voor servicetrucks kan CFM leveren van 50 tot 200. Er zijn ook grotere machines die op een skid kunnen worden gemonteerd en tot 1000 CFM kunnen leveren. Deze machines worden gebruikt voor booreilanden of andere OEM-toepassingen. Een aftakascompressor van een landbouwtractor is ook heel gebruikelijk, zoals te zien is in de YouTube-video.

Deze tractorspecifieke PTO aangedreven luchtcompressor kan alleen worden gebruikt met tractoren. Het mooie is echter dat de fabrikanten van een tractor PTO-luchtcompressor deze zullen ontwerpen voor alle merken en modellen tractoren.

Hoewel, met dit alles gezegd zijnde, door de aftakas aangedreven luchtcompressoren zijn verkrijgbaar in twee sets opstellingen die typisch weergeven aan welke voertuigen u ze kunt bevestigen. Dit zijn de twee opties:

  • Volledig ontworpen systemen
  • Algemene installatiesystemen

Je vraagt je misschien af wat hen anders maakt. Gebouwde systemen kunnen direct of op afstand worden gemonteerd, terwijl algemene installatiesystemen alleen als optie voor montage op afstand worden geleverd. Laten we ze eens nader bekijken!

Volledig Ontworpen Systemen

Volledig ontwikkelde systemen kunnen worden gebruikt met specifieke voertuigen. Ze worden geleverd met instructies voor het correct installeren ervan. De ingenieurs die deze kits ontwerpen, besteden duizenden en duizenden uren aan het ontwerpen van het perfecte systeem voor elk afzonderlijk voertuig. Hierdoor is het installatieproces relatief eenvoudig, omdat er instructies worden gegeven voor elk onderdeel tot aan de bouten en schroeven.

Algemene Installatiesystemen

Er zijn veel algemene installatiesystemen. Ze kunnen worden gebruikt voor een breed scala aan voertuigen. De instructies voor hun installatie zijn echter niet zo nauwkeurig en meer een richtlijn. De monteur is verantwoordelijk voor het toepassen van de richtlijnen op specifieke voertuigen.

Dit kan buitengewoon moeilijk zijn om ervoor te zorgen dat elk onderdeel en elk accessoire op de juiste plaats zit, en daarom is het belangrijk om met ervaren aftakas-monteurs te werken om ervoor te zorgen dat het werk perfect wordt gedaan.

PTO Luchtcompressor Koopgids

Wanneer u op zoek bent naar een PTO-luchtcompressor, moet u natuurlijk overwegen of u een volledig ontwikkeld systeem of een algemeen installatiesysteem wenst. Bij het vergelijken van modellen en het kiezen van de juiste PTO-luchtcompressor, zijn er enkele dingen waar u rekening mee moet houden.

Alle modellen minimaliseren motorslijtage, verminderen de ruimte op het dek en maken gebruik van roterende schroef-luchtuiteinde-technologie, maar laten we de vier dingen onderzoeken die hen onderscheiden:

  • Bodemvrijheid
  • Installatieduur:
  • Ontwerp van overdrachtkoffer
  • Gewicht

Bodemvrijheid

Het is belangrijk om de bodemvrijheid van uw aftakascompressor te controleren om er zeker van te zijn dat deze de bewegingsvrijheid van het voertuig niet belemmert. Sommige van de vroege geproduceerde PTO’s hadden een zeer slechte bodemvrijheid en niet elke fabrikant heeft dit opgelost met bijgewerkte ontwerpen, dus het is echt iets om op te letten.

Installatieduur:

De tijd die nodig is om de PTO-luchtcompressor te installeren, is een andere kostenpost die samen met de initiële aankoop als initiële kosten moet worden meegerekend. Natuurlijk zal elke monteur rekening houden met de installatietijd bij het verstrekken van een offerte.

Het is een goed idee om de kosten in te schatten voordat u koopt, zodat u kunt vergelijken of een duurdere PTD-driver-luchtcompressor met een kortere installatietijd en lagere installatietijd daadwerkelijk goedkoper is.

Ontwerp Van Overdrachtkoffer

Het probleem met fabrikanten die hun ontwerpen bijwerken om te voldoen aan het probleem met de bodemvrijheid, is dat sommige fabrikanten het ook prima vinden om de verdeelbak van het voertuig grondig opnieuw te ontwerpen om de nodige ruimte te creëren voor de door de aftakas aangedreven luchtcompressor en zijn onderdelen.

Hierdoor kan de garantie op de tussenbak en op andere onderdelen van uw voertuig komen te vervallen. Dit is de reden waarom traditionelere fabrikanten slim zijn en hun aftakascompressoren zo ontwerpen dat ze in bestaande verdeelbakken passen.

Deze oplossing is complexer omdat u montagesets moet ontwerpen die specifiek zijn voor elk merk en model voertuig om in de tussenbak te passen. Het vermijdt echter het vervallen van garantie en onderhoudsproblemen voor de consument.

Gewicht

Het gewicht van de aftakascompressor en de aftakascompressor kan sterk verschillen. Hoe groter het gewicht, hoe groter het GVW en het brandstofverbruik. Gewichten kunnen variëren van 100-68 kg tot meer dan 227 kg.

Het is belangrijk om het beste systeem te kiezen voor uw luchtbehoefte.

PTO-luchtcompressoren En Sleepluchtcompressoren

Ten eerste is een PTO-compressor beschikbaar voor de helft van de kosten van een dure, achteraan gemonteerde luchtcompressor, wat meestal voldoende is om bedrijven over te halen voor deze compressor te kiezen in plaats van hun tegenhangers. PTO-luchtcompressorassemblages worden naadloos uit het zicht en onder het voertuig gemonteerd, waardoor de trekhaak van het voertuig vrij blijft voor extra uitrusting die moet worden gesleept, en er wordt extra opslagruimte op de vrachtwagenvloer gecreëerd.

PTO-luchtcompressoren hebben weinig bewegende delen, geen aparte motor om te onderhouden en kunnen worden gecombineerd met hydraulische systemen. Vanwege het feit dat ze zoveel voordelen bieden en relatief eenvoudig te installeren zijn, wat op zich veel arbeidsuren zal besparen die veel geld kosten, is het geen verrassing dat ze de industriële luchtcompressor worden.

Veelgestelde Vragen (Foundations Asked Questions)

Hoe werkt een PTO-luchtcompressor?

De PTO-luchtcompressoren zijn ontworpen om de bestaande PTO-poort van uw vrachtwagen op uw transmissie te gebruiken. Ze gebruiken dezelfde brandstof als uw vrachtwagen en kunnen worden gebruikt voor air-on-demand. Het vermogen van de truck wordt gebruikt om de compressor aan te drijven en het luchtcompressieproces uit te voeren.
De PTO-luchtcompressor is geïntegreerd in de reeds bestaande systemen van de vrachtwagens en u hoeft dus niet steeds brandstof te missen om de compressor bij te vullen of de compressor op een speciale manier te onderhouden. Het enige waar u zich op hoeft te concentreren, is uw truck onderhouden zoals u dat al zou moeten doen en u heeft altijd lucht tot uw beschikking.