air compressors Ingersoll Rand T 30 Olie In Carter Werd Melkachtig En Vervuild Door Water
(Singapore)

Ik heb deze Ingersoll-Rand T30 luchtcompressor Model 2475 7.5HP ongeveer een maand geleden gekocht. Ik gebruik het in mijn autowerkplaats. Na een week gebruikt te hebben, controleerde ik de olie en deze werd melkachtig en liet water vermengen met de olie.

Ze reageerden snel op mijn oproep en controleerden het carter. Ze hebben de zuigerveer gecontroleerd en die is goed. Omdat de compressor nog nieuw is, zeiden ze dat dit niet werd veroorzaakt door de versleten zuigerveer of cilinders. Ze adviseerden dat ze nog een week zouden wachten om te zien of het probleem was opgelost. Na 2 dagen begon de olie terug te keren naar de oorspronkelijke staat. Het was nog steeds melkachtig en vermengd met water.

De olie die ze gebruikten is speciaal voor dat merk luchtcompressor. Er is dus geen probleem over niet geschikte olie. Ze verversen de olie 4 keer na een maand. Het probleem blijft.

Bill, enige suggestie/oplossing/uitleg voor dit probleem? Ik wil niet elke week de reparateurs moeten bellen. Bedankt.

Ingersoll Rand Type 30-model 242

________________________________

Hallo Slot

Vertel me als opmerking hier waar je de compressor hebt geïnstalleerd, de lucht eromheen (veel ruimte of niet), de omgevingstemperatuur waarin de compressor zich bevindt, hoeveel uur per dag hij draait en wat de temperatuur buiten is , waar neem ik aan dat de lucht vandaan komt die de compressor comprimeert?

Geef zoveel mogelijk informatie over de condities van de compressor.

Ik vraag dit, omdat ik vermoed dat wat je ervaart condensatie in het carter is door temperatuurschommelingen misschien!

Als de ringen goed zijn, wordt er geen lucht omgeleid naar het carter, dus de enige andere plaats waar water vandaan kan komen, is misschien via de olie-ontluchtingsdop.

Laten we erover praten, en misschien kunnen andere T-30-gebruikers er iets over zeggen?

Zelfde probleem T-30

door: Anoniem

Hetzelfde probleem deed zich voor met mijn T-30. Ik kwam erachter dat de compressor niet lang genoeg opwarmde en zou uitschakelen zodra hij was afgekoeld. Condensatie ontstaat door de hete/koude temperatuur van de olie. Hierdoor wordt de olie wit en melkachtig. Ik gebruikte de door IR aanbevolen olie.

Lubrication Engineering was mijn smeerbedrijf. Ze hebben een olie die temperatuurveranderingen aankan en het melkachtige spul verwijdert.

Ik hoop dat dit helpt.

_________________________________________

We hebben hetzelfde probleem als de T-76 cms

door: PM

Wij zijn een OEM-leverancier van apparatuur en leveren al tientallen jaren luchtcompressoren aan klanten.

We zijn onlangs begonnen met het ontvangen van soortgelijke klachten over de T-30, maar ze gaan over klachten van condensatie van water in de olie van gloednieuwe 3 pk Saylor-Beall luchtcompressoren.

Het slaat allemaal nergens op. Twee comp’s bevinden zich 20 mijl uit elkaar, en de ene condenseert water terwijl de andere prima is.

Sommige binnen, sommige buiten, sommige klimaatgecontroleerde omstandigheden, sommige niet.

Dit gebeurt op willekeurige locaties verspreid over verschillende staten.

Olie zal binnen een paar uur na de looptijd in melk veranderen, en andere op slechts kilometers afstand zijn helemaal in orde.

Alle componenten zijn gecontroleerd en opnieuw gecontroleerd door mfgr tech.

Mfgr raadde kleinere pompen aan (1-1/2 pk en kleinere pompen), dus de cyclustijden zouden langer zijn en de compressor heter laten draaien, maar heeft geen enkel verschil gemaakt.

Mfgr zegt dat we ervoor moeten zorgen dat de compressoren tijdens elke cyclus langer werken (dwz drukschakelaars met een groot bereik zijn duur. Dit is een goed idee, maar houd je adem niet in.

De meeste moderne technologie is gebouwd om energie te besparen. Het is volledig contraproductief voor energiebesparing als u compressoren zo vaak mogelijk laat draaien en er warmtesporen op plaatst om de warmte te verhogen en condensatie te elimineren.

Ik ben blij om te zien dat we niet de enigen zijn die dit probleem ervaren, en het is blijkbaar niet merkspecifiek voor compressoren.

Vanuit zakelijk oogpunt moeten we dit uitzoeken. Alle hulp bij het vinden van een oplossing hiervoor wordt zeer op prijs gesteld.

We zijn dankbaar voor uw begrip!