Actieve Ruisonderdrukking Voor Autos De Toekomst Van Ruisonderdrukking

Actieve Ruisonderdrukking Voor Auto’s De Toekomst Van Ruisonderdrukking

Actieve Ruisonderdrukking Voor Autos De Toekomst Van RuisonderdrukkingAuto’s |

Als u bijzonder gevoelig bent voor geluid, kan uw dagelijkse woon-werkverkeer behoorlijk frustrerend zijn. Immers, als uw auto niet geluiddicht is, krijgt u naast de geluiden die uit uw auto komen ook te maken met allerlei geluiden van buitenaf . Maar maak je geen zorgen; er is misschien nog hoop voor je toekomst. Veel nieuwe automodellen worden tegenwoordig uitgerust met actieve ruisonderdrukkingsfuncties .

In het volgende artikel bespreken we hoe deze technologie de manier waarop we omgaan met weg- en motorgeluid heeft veranderd . Maar praat ook over een paar directere manieren om een meer rustgevende omgeving in uw auto te creëren. Maar laten we het eerst hebben over wat drukke geluidsonderdrukking is en hoe het was.

Wat Is Actieve Geluidsonderdrukking?

Hoewel het oorspronkelijke actieve geluidsregelsysteem al in 1936 gepatenteerd was , werd het pas in de jaren ’50 in gebruik genomen . Rond die tijd werd de machine ingezet om het geluidsniveau in helikopters en vliegtuigen te verminderen . We konden zeker geen piloten hebben die hun gehoor zouden verliezen. Dus engineers nodig om direct een oplossing te vinden.

Maar hoe werken geluidsbeheersingssystemen normaal gesproken ? Welnu, u zult verschillende belangrijke elementen vinden die u nodig heeft voor een goed regelsysteem, afhankelijk van het proces van destructieve interferentie .

Om te beginnen heb je een microfoon nodig die de frequenties van omgevingsgeluiden opvangt. Vervolgens moet een machine de polariteit van die golven omkeren . Ten slotte heb je luidsprekers nodig om de tegenovergestelde beats rechtstreeks naar de gebruiker terug te voeren. Idealiter zou dit hele proces in een vrij korte tijdspanne moeten plaatsvinden, om het geluid onmiddellijk te annuleren.

Zoals ik al zei, werd deze technologie voor het eerst gebruikt in cockpits van vliegtuigen . Kort daarna werd het systeem echter geïntegreerd in andere goederen.

Het belangrijkste is dat de
Bose Corporation ruisonderdrukkende blikjes heeft gemaakt
die werden
gebruikt in de Rutan Model 76 Voyager rond-de-wereld vlucht in 86 . Dat leidde al snel tot de groei van andere ruisonderdrukkende blikjes, die sindsdien op de consumentenmarkt zijn beland.

Nu vraag je je misschien af: waarom zou de gemiddelde consument überhaupt producten willen met geluidsbeheersingstechnologie ? Het is één ding om te zeggen dat piloten ruisonderdrukkende koptelefoons willen – ze moeten omgaan met motorgeluiden van meer dan 105 decibel in de cabine. Maar zijn de actieve ruisonderdrukkende producten die het in de industrie maken even krachtig? Laten we het uitzoeken.

Zijn commerciële, levendige ruisonderdrukkende producten effectief?

Over het algemeen kan ik zeggen dat de meeste van de drukke ruisonderdrukkende hoofdtelefoons die je op internet kunt vinden redelijk effectief zijn . Wat nog belangrijker is, er zijn tal van fantastische voordelen om tussen die producten te kiezen in plaats van alleen te vertrouwen op demping om je oren of oordopjes af te sluiten om het geluid te stoppen. Ten eerste kan noise-cancelling hoofdtelefoons eigenlijk besparen uw gehoor.

In een eerder artikel heb ik uitgelegd dat hoofdtelefoons met ruisonderdrukking veiliger zijn dan standaard hoofdtelefoons. Meestal hebben mensen , wanneer ze gewone blikjes gebruiken, de neiging om het volume helemaal omhoog te zetten om geluid van buitenaf te blokkeren . Maar aangezien actieve geluidsregelingstechnologie al omgevingsgeluid blokkeert, hebben gebruikers de neiging om de volumeniveaus binnen een veilige selectie te laten. Dus in wezen beschermt het gebruik van een hoofdtelefoon met ruisonderdrukking uw gehoor .

Simpel gezegd, hoofdtelefoons met actieve geluidsregelingstechnologieën zorgen voor een superieure luisterervaring. Dit soort koptelefoons halen immers het meeste omgevingsgeluid uit de vergelijking . Maar dit systeem is geen magie – dus je zult een paar geluiden moeten verdragen.

Er is hier namelijk een vrij aanzienlijke vangst, en dat is dat de technologie niet echt onmiddellijk is. Vanwege de tijd die de machine nodig heeft om de externe frequenties om te keren en af te spelen, kan actieve ruiscontrole alleen repetitieve geluiden opheffen . Bovendien heffen ruisonderdrukkende blikjes over het algemeen alleen lage frequenties op . Wat houdt dat precies in toen we het hadden over het gebruik van dit systeem voor auto’s?

Zoals u zich zult herinneren, werd in de jaren 50 actieve geluidsbeheersingstechnologie gebruikt om vliegtuigcabines in wezen geluiddicht te maken . Het is dus niet zo moeilijk om te zeggen dat het iets vergelijkbaars kan doen met de cabine van uw auto of vrachtwagen. In werkelijkheid is dat precies wat er gebeurde in 1992 , toen Nissan een auto op de markt bracht met een actief geluidsbeheersingssysteem .

En zo werd de Japanse Nissan Bluebird de eerste, maar zeker niet de laatste van het type auto. Sinds de jaren 90 zien we luxe auto’s op deze trend inspringen. Maar
fabrikanten begonnen pas ongeveer tien jaar geleden met het algemeen beschikbaar maken van auto’s met actieve ruisonderdrukkingstechnologie .

Nu, hoe kan dat een vergissing van de actieve geluid regeltechniek invloed het gebruik ervan in de automotive sector ? Nou, het blijkt dat dat defect vrij goed uitpakt als je in de bestuurdersstoel zit.

Als u aan het rijden bent, wilt u uiteindelijk niet het risico lopen om belangrijke geluiden niet te horen . Je hoopt dat je die ene man gewoon zonder reden naar je hoort toeteren. Maar dat hoor je ook niet van een brandweerwagen of een ambulance.

Er is dus in ieder geval geen mogelijkheid om hoorbare verkeerssignalen te missen wanneer het geluidsregelsysteem in uw auto alleen lage, continue geluiden opheft . Natuurlijk, als het gaat om actieve geluidsregeling in auto’s, is het echte probleem niet het identificeren van welke geluiden moeten worden geannuleerd. Dus wat is de echte reden waarom tot ongeveer tien jaar geleden alleen luxe auto’s deze systemen hebben gehad?

In principe komt het neer op de prijs van de verschillende onderdelen die nodig zijn om de systemen te laten werken. Uiteindelijk waren ze te ingewikkeld om goedkoop te maken. Dus hoe kwamen autofabrikanten erachter?

Hoe Ziet Actieve Geluidsonderdrukking Voor Auto’s Eruit?

Hoe Ziet Actieve Geluidsonderdrukking Voor Autos Eruit

Het is duidelijk dat actieve geluidsbeheersingssystemen voor auto’s heel anders zijn dan die in koptelefoons . Normaal gesproken zijn de onderdelen van de headset allemaal dicht bij elkaar, met de microfoon, de omvormer en de luidsprekers allemaal op elkaar gestapeld. Natuurlijk moet het systeem er in auto’s iets anders uitzien. Daarom bedenken ingenieurs nog steeds verschillende oplossingen voor geluidsbeheersing.

In werkelijkheid zijn veel autofabrikanten de afgelopen jaren gestart met bedrijven in audioapparatuur . De belangrijkste overweging was om de componenten eenvoudiger en lichter te maken . Binnenkort is de active sound control-technologie aangepast en aangepast aan personenauto’s. Maar een korte online zoekopdracht zal u laten zien dat ze allemaal vrij vergelijkbare mechanica gebruiken.

Zoals je zult zien in deze film van HARMAN, hangt hun HALOsonic drukke geluidsbeheer af van verschillende componenten:

  • Versnellingsmeters sluiten elke fiets, die de bandrotatie meten
  • Een elastische controller
  • Vier microfoons In de cabine voor aanpassing van feedback
  • Luidsprekers , om de lus te sluiten

Dat klinkt redelijk bekend in het systeem dat ik al heb opgehelderd, toch? De Bose Corporation kwam ook met een audiobeheersysteem voor auto’s. Volgens het bedrijf heeft hun systeem bijna identieke componenten , zoals te zien is in deze video.

De
versnellingsmeters boven elke band kwantificeren de trillingen , en vervolgens draait het
systeem de frequenties om . Uiteindelijk pikken de
interne microfoons gegevens op voor de laatste aanpassing voordat het resultaat via het luidsprekerprogramma komt. In theorie zouden al deze systemen even effectief moeten zijn, zodat je handsfree kunt bellen of naar muziek kunt luisteren.

Welke Auto’s Gebruiken Actieve Geluidsonderdrukking?

Tegenwoordig gebruiken veel auto’s actieve geluidsregeling om een stille cabine te creëren. Veel luxe sedans bezitten de Lincoln Continental, de Lexus LS, samen met de Cadillac XTS, om er maar een paar te noemen.

Sterker nog, sommige bedrijven doen hun best om de perfecte rijden sfeer krijgen . De Nissan Maxima houdt het bedrijf in kwestie in de voorhoede van innovatieve actieve geluidscontrollers . Sterker nog, de auto is zelfs voorzien van een Active Sound Enhancement-systeem , waardoor de motor er vanuit het huisje beter uitziet . De Honda Accord maakt gebruik van vergelijkbare technologie die sommige geluiden opheft en andere versterkt.

Nu geniet ik er persoonlijk van om te kunnen horen hoe mijn motor eigenlijk klinkt. Ik zou een verdacht geluid niet willen missen. Maar ik kan het sentiment achter de functie begrijpen en een normaal stillere rijervaring nodig hebben.

Hoe U De Geluidsisolatie Van Uw Auto Kunt Verbeteren

Hoe U De Geluidsisolatie Van Uw Auto Kunt Verbeteren

Het beste drukke ruisonderdrukkingssysteem werkt alleen als de auto al over voldoende passieve geluidsisolatie beschikt . Dat betekent meestal dat het voertuig effectieve afdichtingen heeft die geen geluid doorlaten. Als dat echter iets is dat uw auto mist, zijn er manieren om dat te verhelpen.

Als u de totale hoeveelheid straatlawaai die u in het huisje van uw voertuig kunt horen wilt verminderen , raad ik aan u te concentreren op de deuren, het dak en de vloer. Normaal gesproken zijn de deuren echter het meest kwetsbaar voor het binnenlaten van audio , net zoals bij ons thuis. Dus misschien wil je ze opstarten en wat geluiddempende matten in het plaatwerk plakken .

Terwijl je toch bezig bent,
beoordeel je het tochtrubber langs de binnenkant van de deuren . Als uw auto bijzonder verouderd of gehavend is, kan de tochtstrip lucht binnenlaten. Zelfs als u de geluidsisolatie-implicaties opzij zet, betekent dit ook dat uw AC niet zo effectief zal zijn.

Als je wilt, kun je daar stoppen. Het is echter mogelijk om desgewenst ook uitgebreidere geluidsisolatiemethoden te implementeren.