Geluidsreflecterende Materialen Die Echos En Weerkaatsingen Veroorzaken

Er zijn twee basistypen materialen op basis van hoe ze omgaan met geluidsgolven. Sommige absorberen geluid, waardoor het aan kracht en kwantiteit verliest, terwijl andere het weerkaatsen, waardoor het door de kamer blijft stuiteren . Beide zijn even belangrijke principes van akoestiek – maar vandaag zouden we ons concentreren op geluidreflecterende stoffen en hun toepassingen .

U bent waarschijnlijk in staat om materiaal op te nemen dat geluid uit uw hoofd zou kunnen vertegenwoordigen. Om het echter eenvoudiger te maken, ben ik van plan dat later voor u te doen, naast het uitleggen van hun persoonlijke classificaties voor geluidsabsorptiecoëfficiënten . Die schaal stelt ons in staat om het percentage frequenties dat wordt verbruikt door een bepaald materiaal te observeren, weergegeven door een schaal van 0 tot 1. Dus een coëfficiënt van 0,70 zou betekenen dat een stof 70% van de frequenties kan absorberen en dat de resterende 30 procent vertegenwoordigen.

Maar voordat we op alles ingaan, laten we beginnen met het concept van geluidsreflectie uit te leggen.

Wat Is Geluidsreflectie?

Audiogolven verspreiden zich vanuit hun bron in alle richtingen, maar hun beweging is niet onbeperkt. Alledaagse voorwerpen fungeren als obstakels, waardoor het geluid er vaak tegenaan stuitert en in de tegenovergestelde richting beweegt. Dat begrip wordt geluidsreflectie genoemd en verduidelijkt het optreden van echo’s en nagalm.

Natuurkundigen hebben waargenomen dat verschillende soorten energie op verschillende manieren bewegen. Audiogolven worden het vaakst vergeleken met lichtenergie , hoewel beide zich niet altijd hetzelfde gedragen. Toch kan het leren hoe licht reist een goede manier zijn om de manier waarop geluid beweegt ook te begrijpen.

De meesten van ons kunnen het idee van energiemanifestatie op de eenvoudigste manier verduidelijken . Als je een zaklamp op een spiegel schijnt, is de hoek van manifestatie net als de hoek van de inkomende lichtstraal. Met andere woorden, volgens de wet van reflectie is de invalshoek gelijk aan de reflectiehoek, gemeten vanaf een denkbeeldige lijn die verticaal staat op het oppervlak in het inslagpunt . Beide lichtstralen bestaan op exact hetzelfde tweedimensionale vlak.

Is
deze wet van reflectie echter ook van toepassing op geluidsgolven ? Onnodig te zeggen – maar in de praktijk wordt
het ingewikkelder. Stel je in plaats van een zaklamp een plafondarmatuur voor. Net als licht dat uit een plafondlamp komt, reist geluid met exact dezelfde snelheid in alle richtingen.

Natuurlijk, als je muziek afspeelt via een luidspreker, kunnen de geluidsgolven naar één gebied worden gericht, maar mensen rondom de luidspreker kunnen ernaar luisteren. Als geluid echter alle kanten op gaat en van alle oppervlakken weerkaatst – net als licht – zouden we dan niet altijd echo’s moeten horen? Laten we praten over de reden waarom we dat probleem niet vaak tegenkomen.

Waarom Horen We Echo’s En Galm Niet Vaker?

Echo’s en nagalm zijn kleine vertragingen in onze waarneming van geluid veroorzaakt door reflectie. Om naar hen te kunnen luisteren, moeten de omstandigheden echter ideaal zijn. Behalve omringd te zijn met geluidreflecterende materialen, moeten we ons ook in relatief grote – spelonkachtige – ruimtes bevinden.

De belangrijkste reden waarom we niet vaak echo’s en galm horen, is dat onze oren niet gevoelig genoeg zijn om ze op te vangen . Beide fenomenen vereisen dat we luisteren naar de vertraging tussen het oorspronkelijke geluid en ook de herhaalde echo’s of langdurige galm die volgen. In het geval van deze echo horen we duidelijke herhalingen van de audio .

Omgekeerd is reverb een verlenging van het oorspronkelijke geluid, vergezeld van een toename van het volume . Het wordt veroorzaakt doordat de geluidsgolven met snellere tussenpozen weerkaatsen op een reflecterend oppervlak in een akoestische omgeving. Er is dus een overlap van geluiden, wat resulteert in een perceptie van deze hoeveelheidstoename en helderheid.

Kortom, het menselijk oor heeft ongeveer een tiende van een seconde vertraging nodig tussen het oorspronkelijke geluid en de gereflecteerde echo . Om echter een galm waar te nemen, willen we ongeveer 0,05 seconden tussen de geluiden . In de praktijk horen we die vertraging niet eens, alleen de effecten ervan.

Sinds we hebben vastgesteld, is
een van de belangrijkste toestanden die we willen hebben om deze geluidsvertragingen waar te nemen een
grote ruimte . Echo’s vinden meestal plaats in enorme plantages of canyons, maar ook in grote lege kamers. Volgens uw berekeningen moet
de minimale ruimte tussen u en het reflecterende oppervlak ongeveer 19 meter zijn .

Natuurlijk zullen verschillende omgevingen de resulterende echo op verschillende manieren beïnvloeden. Bijgevolg speelt het materiaal dat het oppervlak maakt een grote rol in de manier waarop een plaats echoey zal zijn . Laten we dus eens kijken wat een stof tot een goede geluidsreflector maakt.

Wat Maakt Een Materiaal Goed Bij Allergische Audio?

Er zijn veel eigenschappen die ervoor zorgen dat een materiaal goed is in het reflecteren van geluid. Kortom, het moet het omgekeerde zijn van absorberende materialen – daarom hard, dicht en uiteindelijk ondoordringbaar. Maar je zou ook kunnen zeggen dat alle stoffen geluidreflecterend zijn.

Laten we, om onze eerdere vergelijking tussen geluids- en lichtgolven te behouden, eens kijken naar materialen die licht reflecteren. Je denkt waarschijnlijk aan een spiegel of een andere gepolijste coating, toch? Het simpele feit is echter dat alles licht weerkaatst . Dat is tenslotte de manier waarop we alles over ons waarnemen.

Hetzelfde geldt voor geluidsgolven – hoewel de meeste mensen geen geluidsgolven gebruiken om zich in de ruimte te oriënteren. Maar alleen omdat we elk geval van geluidsreflectie niet kunnen horen, wil nog niet zeggen dat het niet gebeurt.

Net als licht weerkaatst geluid van elk fysiek object, zelfs van ons eigen lichaam . Maar hoewel alle oppervlakken mogelijke reflectoren of ruis zijn, zijn sommige er veel beter in dan andere. Bepaalde eigenschappen kunnen geluidsreflectie succesvoller maken . Het materiaal in kwestie zou moeten zijn:

  • Stoer – dat is de reden waarom akoestiek een geluidsabsorbeerder is in plaats van een reflector
  • Dicht – omdat poreuze materialen lucht kunnen vasthouden en dus ook geluid
  • Vlak – hoewel onregelmatige oppervlakken reflecterend zijn, zijn platte oppervlakken veel beter in het gelijkmatig weerkaatsen van het geluid in alle richtingen

Als een stof onder deze bezittingen ontbreekt, verliest het een aantal van zijn reflectieve vermogen . MLV is bijvoorbeeld compact, maar kneedbaar, dus reflecterend maar ook marginaal diffuus. Wanneer geluidsgolven in contact komen met de substantie, kaatsen ze over het algemeen terug, maar misschien niet voordat ze het materiaal in trilling brengen en een deel van de energie afstoten. Daarom moeten alle eigenschappen die ik heb geregistreerd aanwezig zijn om een stof echt reflecterend te laten zijn .

Hoe Kunnen Geluidsabsorberende Materialen Werken?

In tegenstelling tot geluidreflecterende stoffen zijn producten zoals akoestisch schuim zacht en poreus. Dat zijn de belangrijkste eigenschappen die het perfect maken voor het opvangen van geluid. Wanneer geluidsgolven in contact komen met dit soort stoffen, verliezen ze al hun energie bij het proberen rond het schuim te stuiteren.

Voordat ik geluidsreflecterende materialen ga opsommen, kan het praktisch zijn om de eigenschappen van absorberende materialen te overwegen. Dat zal je helpen te herkennen waar elk van de materialen in mijn lijst past in het bereik tussen volledig absorberende en volledig reflecterende stoffen .

Om terug te komen op ons geval, akoestische tegels hebben een uitstekende absorptiesnelheid over alle frequenties . Ze functioneren het best in de 1.000 Hz-markering, maar vertonen slechts een kleine dip in lagere en hogere frequenties. Laagfrequente geluiden zijn het moeilijkst af te weren, omdat ze de neiging hebben om structureel te bewegen in plaats van door de lucht.

Akoestisch schuim kan echter zelfs die frequenties opvangen – op voorwaarde dat u de juiste vorm en positionering gebruikt. Over het algemeen absorberen schuimproducten met succes meer dan 80% van frequenties tussen 125 en 2.000 Hz . Ondertussen is het beste dat geluid weerkaatst , het geluid blokkeren dat door een oppervlak gaat .

Gevallen Van Materialen Die Audio Uitstralen

Overal om ons heen zijn er veel materialen die geluid weerkaatsen. Ik kan ze moeilijk allemaal opnoemen. Toch zou deze lijst u enkele meer en minder voor de hand liggende voorbeelden moeten bieden. Dus laten we beginnen met een paar van de meest reflecterende oppervlakken die er zijn.

Marmer

Marmer is een van de zeer reflecterende stoffen op deze lijst vanwege zijn dichtheid en sterkte. Het absorbeert slechts ongeveer 1 procent van alle frequenties in het 1252.000 Hz-bereik .

Met een hardheidsclassificatie van 3 op de schaal van Mohs is het echter niet eens het krachtigste mineraal dat er is. Om die reden is het waarschijnlijk niet het meest geluidreflecterende materiaal op aarde. Geloof het of niet, marmer is ook enigszins poreus , waardoor het water of zelfs geluid kan absorberen.

Graniet

Graniet is een composietmateriaal met een
hardheid van 6,5 op de schaal van Mohs . Het heeft ook een
dichtheid van 76 kg per kubieke voet, waardoor het dichter en taaier is dan marmer. Zoals de meeste stenen is graniet van
nature poreus . Maar tegen de tijd dat het in onze huizen komt, is het meestal volledig afgesloten, waardoor het een perfect reflecterend oppervlak is.

Er zijn andere krachtige rotsen die ik ervoor kies om deze niet op te nemen in deze lijst. Hoewel diamanten bijvoorbeeld waarschijnlijk het krachtigste mineraal op aarde zijn, heeft niemand een diamantoppervlak dat groot genoeg is om geluidsgolven te weerkaatsen.

Baksteen

Bakstenen bootsen in feite steen na in de manier waarop ze omgaan met golven. Hoewel ze met ongeveer 54 kg per kubieke voet minder dicht zijn dan graniet of marmer , kunnen ze met succes de meeste geluidsfrequenties weerkaatsen. Een ongeverfde bakstenen muur absorbeert slechts tussen de 3 en 5% van de frequenties . Als je een laag of twee verf (misschien zelfs geluiddichte verf) aanbrengt, kun je dat met een paar percentielen verhogen.

Keramische Tegel

Keramische tegels hebben een opmerkelijk lage absorptiesnelheid, hoewel ze niet zo moeilijk of compact zijn als de eerdere dingen die ik heb genoemd. Ze kunnen tot 2% van de frequenties absorberen, dus ze zijn grotendeels reflecterend . Daarom houden veel mannen en vrouwen van zingen onder de douche. Tegels kunnen zelfs de slechtste zangers laten klinken als de volgende Adele dankzij de kracht van galm!

Glad Beton

Beton is een uitstekend bouwmateriaal – als het uithardt, is het zo hard en dicht als steen. Toch kan het, op basis van de afwerking waar we het over hadden, min of meer absorberend zijn . Bij wijze van voorbeeld, kan ruw beton absorberen tot 7% van de kwaliteit geluiden hoog in de 4.000 Hertz bereik en 4 procent op de 2.000 Hertz bereik. Echter, glad beton is veel meer reflectieve en een laag verf of glazuur kunnen die nummers leveren naar beneden tot 12%.

Muren van klinkerbeton, met hun rotsachtige textuur, kunnen tussen de 10 en 60% van de frequenties in het hele spectrum absorberen . Die cijfers worden ook weerspiegeld (geen woordspeling bedoeld) in betonnen vloeren, die ook te maken hebben met meer invloedsgeluid.

Gips

Als je betonnen muren hebt, is de kans groot dat ze bedekt zijn met gips. Nogmaals,
het gevoel van de afwerking zou een kleine rol spelen bij het leren hoe reflecterend het oppervlak is . Maar over het algemeen kan gips op beton tussen de 5 en 10% van de frequenties absorberen , wat beter presteert aan de onderkant van het spectrum . Van
gips is ook aangetoond dat
het het absorptievermogen van gemetselde muren verbetert , maar misschien niet verre van.

Metaal

Metalen hebben meestal een platte vorm en een gepolijst oppervlak , waardoor ze meestal sterk reflecterend zijn. Aluminium, koper en staal kunnen allemaal geluidsgolven versterken en verbeteren. In feite heeft staal een geluidsabsorptiecoëfficiënt van slechts 0,03, wat betekent dat het slechts ongeveer 3% van de geluidsgolven kan absorberen die erop vallen. Om die reden weerspiegelt het nog eens 97%!

Metaal, samen met hout en beton, wordt vaak gebruikt om reflecterende geluidsschermen rond snelwegen te bouwen . Ze moeten voorkomen dat verkeerslawaai naar de omliggende gebieden glipt. Door deze obstakels aan beide kanten van de weg te plaatsen, wordt het geluid echter vaak alleen maar versterkt . Dat is de reden waarom veel mensen in plaats daarvan pleiten voor absorberende obstakels.

Glas

Glazen ramen en spiegels lijken veel op gepolijste metalen oppervlakken , ze hebben ook een geluidsabsorptiecoëfficiënt van 0,03 . Maar zelfs dat verandert op basis van het soort glas waarnaar u verwijst.

Bijvoorbeeld kan 4 mm glas absorbeert 30 procent van laagfrequente geluidsgolven en 2% van degenen die hoog zijn. Echter, dikker glas reflecteert tussen de 90 en 98 procent van de frequenties .

Plastic

Hoewel plastic meestal behoorlijk kneedbaar is, is het ook stevig en glad genoeg om geluid te weerkaatsen. Omdat het vrij dicht en niet-poreus is , kan het tussen 95 en 100% van alle geluidsfrequenties vertegenwoordigen . Maar nogmaals, om dit echt een significante impact te hebben, moet je omringd zijn met plastic muren. U zult waarschijnlijk geen echo horen weerkaatsen van uw vinyl terrasmeubilair.

Hout

In onze huizen zijn we omringd door hout en zijn bijproducten – dat is precies waar onze meubels, deuren en vloeren van gemaakt zijn. Op zichzelf is hout niet bijzonder goed in het absorberen of weerkaatsen van geluid. De intrinsieke eigenschappen maken het echter iets beter in het laatste dan in het eerste.

Multiplex op noppen heeft bijvoorbeeld een absorptiecoëfficiënt van ongeveer 0,30 aan de lage kant van het frequentiebereik , maar slechts 0,09 aan de bovenkant. Daarom reflecteert het tussen 70 en 91 procent van de geluidsgolven. Sterke houtproducten reflecteren echter veel meer en reflecteren tussen 86 en 92% van de geluiden. Het komt dus neer op de dichtheid, hardheid en vorm van het oppervlak in kwestie.

Kalm Water

Water kan ook een geluidreflecterende stof zijn, al was het maar in bepaalde specifieke scenario’s. Zie je, zelfs als je aan de kust staat en iemand op een schip probeert te roepen, zal je succes afhangen van het watergevoel.

Als het water schokkerig is, zal je stem niet ver komen . Maar als het glad is , zullen de geluidsgolven van het oppervlak weerkaatsen en het maken tot het individu dat u probeert te bereiken. Het water zal de atmosfeer over het oppervlak afkoelen, waardoor je stem ook verder kan reizen . Aan de andere kant is de ruimte die de geluidsgolven moeten afleggen een ander mogelijk obstakel.

Zware Platte Gordijnen

Hoewel gordijnen zeker beter zijn in het absorberen van geluidsgolven in vergelijking met muren of muren, kunnen ze ook reflecterend zijn. Als u stevige geluiddichte gordijnen gebruikt en u wilt de geluidsgolven in de kamer niet versterken, trek de gordijnen dan niet strak op de gordijnroede . Dit kan ertoe leiden dat het gordijn meer als een horizontale muur gaat werken. Dus als je reflectie wilt stoppen, laat de doek dan natuurlijk vallen.

Omdat praten over gordijnen in deze omstandigheid enigszins vergezocht is, laten we deze lijst hier beëindigen. Je hebt de kern:
elk taai, ondoordringbaar oppervlak dat je tegenkomt, zal een fantastische ruisreflector zijn . Laten we nu bespreken hoe we deze materialen kunnen gebruiken in akoestische inspanningen.

Hoe Gebruiken We Het Principe Van Geluidsreflectie?

Als je geïnteresseerd bent in het geluiddicht maken van je huis, wil je misschien alle geluidreflecterende materialen die je daar hebt verwijderen of dempen. Geluidsreflectie is echter niet altijd een slechte zaak. In feite zijn er veel positieve toepassingen van materialen die geluid reflecteren.

Volledig geluiddempende kamers hebben de neiging om wat saai te klinken, maar ze zijn een noodzakelijk onderdeel van opnamestudio’s . De meeste popartiesten voegen tegenwoordig echter galm toe in de postproductie, simpelweg omdat het onze audio-ervaring verbetert . Een snelle lezing door video’s van zingende mensen in hoge trappenhuizen of betegelde baden zou in dat geval een van de voordelen van geluidsreflectie moeten overtuigen.

Het principe van geluidsreflectie had ook invloed op het ontwerp van veel muziekinstrumenten , van metalen hoorns en trompetten tot houten gitaren. Maar geluidsreflectie is niet alleen gunstig in de muziekindustrie. Nautische sonars zijn onze versie van echolocatie , die we hebben geleend van dolfijnen en vleermuizen.

Zowel megafoons als hoortoestellen gebruiken deze technologie om geluiden te verbeteren. Zelfs stethoscopen zijn een goede illustratie van de manier waarop we geluidsreflecterende stoffen hebben gebruikt om het voor artsen gemakkelijker te maken om gebreken in ons hart en onze longen te horen.

Toch , ondanks de vele goede toepassingen van reflectie van geluid, kan het ook ongelooflijk irritant . Laten we ons voorstellen dat een spreker in een groot auditorium met naaktmarmeren muren in hun lezing waarschijnlijk gaat weergalmen alsof het niemands zaken zijn! Bovendien zal de reflecterende substantie elk gemompel en hoest dat uit de menigte komt versterken . Wat kunt u doen om de ruimte er representatief uit te laten zien en tegelijkertijd de grootse uitstraling te vergroten?

Geluidsreflectie Voorkomen

Als je een deel van de echo’s en weerkaatsingen wilt voorkomen, moet je gerecyclede stoffen gebruiken op de belangrijkste reflecterende oppervlakken van een kamer . Bekleed de muren met gordijnen en bedek de grond met tapijten . U kunt ook akoestische tegels op het plafond gebruiken of in plaats daarvan geluidsabsorberende panelen als verticale baffles ophangen . Het doel is om de kamer zachter en net iets kleiner te maken , zonder afbreuk te doen aan de totale vierkante meters.

Zorg er wel voor dat u de ruimte niet overbelast met absorberende materialen. Als het een beetje te dof begint te klinken, kies dan voor diffusers in plaats van absorbers. Dat zou je moeten helpen
om een fantastische balans te vinden tussen reflectie en absorptie .

DELEN OP:

ETT Noppenschuim voor boxen/akoestisch schuim 100 x 50 x 3 cm
  • Noppen-/vleehoogte: 15/15 mm totale hoogte 30 mm
  • Dichtheid 25 kg/m³
  • Staafhardheid 44,0
  • Kleur: antraciet
  • Ökotex-standaard 100/LGA getest op schadelijke stoffen
Noico rood 4 mm 3,4 m² auto warmte- en geluidsisolatie akoestisch schuim
  • Noico 4 mm is een polyethyleenschuim met gesloten cellen dat het beste...
  • Noico 4 mm is een zeer veelzijdig isolatiemateriaal met uitstekende thermische...
  • Noico 4 mm heeft dezelfde eigenschappen en uitstekende geluidsisolerende...
  • De bedrijfstemperatuur van het materiaal is hetzelfde als van het rubberschuim -...
  • Specificaties van het isolatiemateriaal: Nominale dikte 4 mm; Totaal...
10 mm dikte zelfklevende isolatieschuim motorruimte isolatie geluidsisolatie schuim voertuigisolatie
  • Afmetingen (l x b x d): 200 x 50 x 10 mm
  • Specificaties van de geluidsisolatiematten: dikte 10 mm, totale afdekking ca. 1...
  • Stabiele en sterke prestaties: sterke geluids- en absorptieprestaties,...
  • Brede toepassing: geschikt voor auto's, woningen, studio's, klaslokalen,...
  • Omvang levering: 1x geluidsisolatie schuim
48 stuks akoestisch schuimpaneel wig studio geluidsisolatie wandtegels 30,5 x 30,5 x 2,5 cm
  • goed voor studio's, opnamestudio's, geluidscabines, controleruimtes.
  • Gebruikt om midden- tot hoge frequenties te absorberen en echo's te verminderen....
  • schuimtegels perfect uitgelijnd, professionele geluidskwaliteit
  • Kleur: zwart totale grootte: 30 x 30 x 2,5 cm Pakket omvat: Verpakking van 48...
  • Comprimeer de verpakking. Producten van hoge kwaliteit. Open de verpakking voor...
Dibapur Noppenschuim, 100 cm x 200 cm x 3 cm, akoestisch schuim, geluidsisolatie
  • Effectieve geluidsbescherming dankzij hoogwaardig geluidsabsorptiemateriaal.
  • Bewezen en gecertificeerde kwaliteit; getest op schadelijke stoffen volgens...
  • Makkelijk aan te brengen: bedek in een handomdraai je muur, plafond of vloer met...
  • Veelzijdig gebruik: muziekkamer, partykelder, geluidsstudio, werkkamer, woning...
  • Mooi: geluidsabsorberende schuimstof in antraciet/zwart (de kleur kan licht...
stuks akoestisch schuimplaten, 30 x 30 x 2,5 cm, geluidsisolatie met hoge dichtheid, vuurvast, geluidsisolerend, schuim met ruisonderdrukking, voor opnamestudio's, kantoor, thuisstudio's (zwart) (2.5*30.5*30.5cm)
  • Eenvoudig te installeren: ze kunnen worden gebruikt als akoestische afdekking...
  • Modieus: deze akoestische schuimpanelen zijn ontworpen als een unieke driehoek...
  • Hoogwaardig materiaal: het geluidsisolatiepaneel is gemaakt van...
  • Veelzijdige gebruiksmogelijkheden: deze geluiddempende schuimpanelen kunnen...
  • Afdekoppervlak: 12 stuks beslaat 3,5 m², elke tegel is 0,1 m² van 2,5 cm dik...
Sale
AcousPanel Akoestisch Schuim Akoestische Panelen Geluids Schuimplaten niet Vacuüm-gecomprimeerd Antraciet-Grijs (24 stuks - 30x30x4 cm)
  • Akoestisch absorberend paneel samengesteld uit akoestisch schuim. Afmetingen:...
  • Geluidsabsorptie voor midden- en hoge frequenties. Platen zijn gemaakt van...
  • Esthetisch en dynamisch. Het ontwerp van het paneel maakt het mogelijk om een...
  • Speciaal ontworpen om het galmeffect te verminderen. Voor toepassingen in...
  • Gemaakt in Europa. De panelen worden verzonden in een geschikte verpakking,...
12 stuks akoestisch schuim, geluidsisolatie voor podcasts voor podcast opnamestudio, geluidsisolatie reduceren hall-echo-tegels voor plafonds in thuiskantoor, dubbelzijdige lijm, piramides, 30x30x5
  • Geluidsisolatie: verbeter de akoestiek van je kamer met onze schuimrubberen mat,...
  • Geen echt meer: ze bestaan uit moeilijk ontvlambare akoestische schuimmatten en...
  • Multifunctioneel: met de afmetingen 30 x 30 cm kunnen deze noppenschuim...
  • Comfortabele montage: deze set geluidsbeschermingsmatten voor muren wordt...
  • Premium kwaliteit: de accustikschuimmatten van premium kwaliteit worden geleverd...
Allxinlog Akoestische schuimplaat voor geluidsisolatie in de studio, wandpanelen, 30,5 x 30,5 x 2,5 cm, 96 stuks
  • Geschikt voor studio's, opnamestudio's, zangcabines, regeerruimtes.
  • Wordt gebruikt om middelhoge en hoge frequenties te absorberen en echo's te...
  • Perfect uitgelijnde schuimstoftegels, professionele geluidskwaliteit.
  • Kleur: bordeaux/zwart. Totale afmetingen: 30 x 30 x 2,5 cm. Inhoud levering: 48...
  • Gecomprimeerde verpakking. Hoogwaardige producten. Open de verpakking voor een...