Stille Garagedeuropeners. De Beste 5

Dus je hebt je garage geluiddicht gemaakt, je hebt garagedeurafdichtingen aangebracht om je deur te beveiligen en toch stoort elke keer dat je je garagedeur start het enorme geluid dat het maakt, van je baby die in de ruimte erboven slaapt tot de buren van de buren.

Als het u bekend in de oren klinkt, heeft u er zeker baat bij om te investeren in een stille garagedeuropener .

De beste stille garagedeuropeners zijn:

De Allerbeste Stille Garagedeuropeners:

Het geluid dat een garagedeuropener produceert, komt van twee bronnen: het bewegingsmechanisme en de motor.

Garagedeuropeners kunnen verschillende mechanismen gebruiken die allemaal verschillende geluidsniveaus hebben. De meest voorkomende soort is een kettingaangedreven garagedeuropener, die meestal het luidst is. Vaatwassers met riemaandrijving en torsieaandrijving zijn betere, stillere opties .

Afgezien van het mechanisme, kan het soort motor dat door de deuropener wordt gebruikt ook een bron van geluid zijn. AC-motoren genereren vaak meer geluid dan DC. AC introduceert een heleboel schokkerige bewegingen die ertoe kunnen leiden dat deuren gaan trillen en trillen. DC-motoren zorgen voor soepelere en soepelere bewegingen.

We bespreken deze factoren later in het artikel in meer detail. Maar we zullen vijf van de beste stille garagedeuropeners die u kunt kopen, op een rijtje zetten:

1. Chamberlain B730 Garagedeuropener

1 Chamberlain B730 garagedeuropener

De Chamberlain B730 is een door een riem aangedreven garagedeuropener die zo stil mogelijk is.

De B730 maakt gebruik van een riemmechanisme dat is gemaakt van een gepatenteerde, met staal versterkte, hoogwaardige stof. Het is bedoeld om stil, duurzaam en robuust te zijn op hetzelfde moment.

De B730 garagedeuropener is zo stil dat onze baby er dwars doorheen sliep toen we hem in onze garage installeerden. Trouwens, deze riemaandrijving had wat smering nodig, in tegenstelling tot andere riemaangedreven openers. Smering is geen probleem, en ook het feit dat het nodig was, verzekerde me dat het waarschijnlijk probleemloos zal functioneren.

Toen we hem aanzetten, was de openings- en sluitingsbeweging boterzacht. Het is iets langzamer dan een oude kettingaangedreven opener die we eerder gebruikten, maar het is zachter – geen verrassende rukken of schokken.

Zodat de B730 een winnaar is op het gebied van stilte, maar laat je niet misleiden door te denken dat deze deuropener een push-over is. Het wordt aangedreven door Chamberlains PLUS Lift Power System, waardoor het effectief is bij 3/4 pk. Het is voldoende voor veel standaard garagedeuren en voor die grote houten deuren uit één stuk. Het beschikt over een geruisloze DC-motor als gevolg van de anti-vibratie-technologie.

Een van de opvallende kenmerken is het gebruik van back-upbatterijen. De B730 werkt bij stroomuitval. De back-upfunctie lijkt nu misschien niet belangrijk, maar u zult uzelf dankbaar zijn dat u deze krijgt wanneer het er toe doet. Gelijkstroom voorkomt dat uw auto wordt buitengesloten.

Het nadeel van deze B730 is dat hij alleen compatibel is met Chamberlain-componenten. Als u hiervoor een secundaire schakelaar wilt installeren, kunt u geen andere fabrikant gebruiken. Exclusiviteit is een lichte ergernis, maar geen vreselijke dealbreaker.

Over het algemeen is de Chamberlain B730 een van de beste garagedeuropeners op de markt. Het zijn ultrastille operators met uitzonderlijke hef-elektriciteit en noodstroomondersteuning.

Net als de B730 behoudt de B980 die ultrastille werking. Het maakt gebruik van exact dezelfde riemaandrijftechnologie gemaakt van met staal versterkte, hoogwaardige vinylsubstantie. Het is ook super duurzaam en het voelt alsof het jarenlang meegaat.

Nogmaals, het openings- en sluitmechanisme werkt muisstil. Het zal elk licht gesprek in huis overstemmen. Je hoort het helemaal niet. Het is de reden waarom het een programma heeft dat je waarschuwt als je garagedeur beschikbaar is. Anders heb je geen idee (later meer over de app).

De beweging is geleidelijk. Er zijn geen krijsende of rammelende geluiden die eindigen met een knal.

Een substantiële upgrade van de B980 is het hefvermogen. Het maakt gebruik van Chamberlain’s Max Lift Power System met een vermogen van 1,25, bijna het dubbele van dat van de B730. De motor werkt goed in extreme weersomstandigheden, zelfs in de koudste wintermaanden.

Ondanks het extra vermogen werkt de motor van de B980 vrij stil dankzij de anti-vibratietechnologie. Het doet uitstekend werk om te voorkomen dat abrupte schokken worden losgelaten in de beweging van de deuropening.

De B980 heeft veiligheidsvoorzieningen. Een daarvan is de Auto-Lock Deadbolt die automatisch een nachtschoot activeert telkens wanneer uw garagedeur sluit. Deze extra veiligheidslaag functioneert onafhankelijk van deze noodontgrendelingshendel. Het toetsenbord heeft ook een aantal sterke ingebouwde beveiligingsfuncties, zoals anti-diefstal en anti-hack.

De B980 is ook geschikt voor WiFi , zodat u uw garagedeur kunt krijgen met het gratis MyQ-programma . Hiermee kunt u uw garagedeur overal waar u toegang heeft tot internet openen en sluiten. Zoals ik enige tijd geleden al zei, geeft het u ook een melding of uw garagedeur gesloten of gesloten is , en zo ja, voor hoe lang. Deze handige veiligheidsfunctie stelt u in staat om te weten of uw woning in gevaar is, zelfs als u weg bent.

Al met al bouwt de B980 voort op de toch al superstille werking van de B730 met wat extra toeters en bellen. Als het eenmaal een hoger prijskaartje heeft, maken de extra beveiliging en connectiviteit het de extra kosten waard.

Het centrum van het systeem is een DC-motor met een vermogen van 3/4 HPC. Dat is als een AC-motor met 3/4 pk, en hij functioneert in absolute stilte. De machine kan elke deuropening tot maximaal 2,1 m breed optillen.

De gelijkstroommotor tilt uw garagedeur langzaam en voorzichtig op, hoewel het langzamer kan zijn dan een deur met draaiaandrijving, is het 10x stiller en soepeler, zonder plotselinge schokken of schokken, alleen een langzaam begin en een zachte stop. Ook de snelheid is nog redelijk. De paar seconden extra openingsperiode is veel beter dan een luid racket te moeten doorstaan.

De Genie QuietLift werkt op een riemaandrijfsysteem , wat zorgt voor de geruisloze werking. De riem bestaat uit een duurzaam, met staal versterkt, rubberachtig materiaal. Het resultaat is een garagedeuropener die geen geluid maakt.

Het gebruik van de Genie QuietLift zelf is eenvoudig en zelfs leuk met een hele reeks aansluitmogelijkheden. Vanzelfsprekend ontvangt u twee Genie 3-knops garagedeuropeners voor algemeen gebruik. Deze garagedeuropener biedt echter ook WiFi-compatibiliteit met behulp van de Aladdin Link-technologie . Met wifi bedien je de QuietLift met je smartphone via het gratis programma Genie Aladdin Connect.

Het is mogelijk om overal waar je een online verbinding hebt je garage te openen en te sluiten (handig als je wilt dat de bezorger een grote bundel in de garage achterlaat). Het waarschuwt u ook als uw garagedeur beschikbaar is, en het kan een nuttigere functie zijn dan u denkt.

Het mooie van de Genie QuietLift is dat hij, vergeleken met exact dezelfde garagedeuropener in zijn klasse, aanzienlijk minder kost. Sommige deuren hebben geen wifi-ondersteuning bij dit budget. Deze factoren maken het een van de beste prijs-kwaliteitverhouding stille garagedeuropeners die u kunt krijgen.

Uitverkoop

In het hart gebruikt de LiftMaster 8500 nog steeds dezelfde torsie-aandrijftechnologieën van zijn voorgangers, zij het groter.
Uw garagedeur moet een torsiestang hebben geïnstalleerd, anders werkt het niet. Er zijn ook andere monitorsystemen waarmee de 8500 niet compatibel is. Ja, het kan wat kieskeurig zijn, en dat is slechts een van de kleine nadelen.

Niettemin, als het werkt, werkt het ook echt. De LiftMaster 8500 heeft minimale bewegende delen die geluid kunnen genereren. Het grootste deel van het gewicht van het systeem blijft op de schacht van de garagedeur, en het is door middel van een paar magneten aan de muur bevestigd. Als gevolg van dit kleine contactpunt zenden nominale trillingen door de muren en de rest van het huis.

De beste manier om de LiftMaster 8500 te beschrijven die een garagedeur opent en sluit, is dat hij glijdt. Het lijkt alsof je hele garagedeur drijft en alleen door lucht gaat. De openings- en sluitingsbeweging is slechts een van de snellere die we hebben gezien in een garagedeuropener.

De componenten P3 DC-motor doet uitstekend werk bij het optillen van grote, zware deuren zonder ook maar een geluid. Het is een zware heftruck die grote garagedeuren van ongeveer 5,5 m breed en 386 kg aankan. Als u een zwaar geïsoleerde of eendelige houten garagedeur heeft, is de LiftMaster 8500 de juiste keuze.

Wat de beveiliging betreft, is de LiftMaster 8500 harmonieus met hun eigen MyQ-technologie waarmee u uw garagedeur met uw smartphone kunt bedienen . De meegeleverde remote opener bevat ook Safety + 2.0, die elke keer dat je erop klikt een nieuwe code stuurt. Potentiële hackers kunnen de code niet opnieuw gebruiken en ongeautoriseerde toegang verkrijgen.

Het grootste ding over de LiftMaster 8500 is dat de steilere kosten. Het is nog steeds
een van de beste en stilste garagedeuropeners die er te koop zijn.

De serieaandrijving van Decko 24300 presteert zoals geadverteerd krachtige trekkracht met bijna geen geluid ondanks kettingaangedreven (die meestal luidruchtig zijn).

Deze garagedeur opent en sluit vrij gemakkelijk. Zonder schokkende of plotselinge bewegingen die we zijn gaan associëren met kettingaangedreven garagedeuren. De Decko 24300 detecteert het gewicht van uw deur. Het vertraagt en versnelt om te compenseren , wat resulteert in langzame zachte starts en stops. Er wordt niet hard gebonsd.

De Decko 24300 is gemaakt om zwaar tillen aan te kunnen met behulp van zijn krachtige gelijkstroommotor. Hij heeft een vermogen van 3/4 pk, voldoende voor garagedeuren tot 5,5 m breed. Kracht maakt het behoorlijk efficiënt en betrouwbaar, met een langere levensduur. Lawaai en trillingen in de motor zijn bijna onbestaande. De motor van uw auto of de garagedeur zullen waarschijnlijk een luider geluid produceren.

Het auto-reverse-systeem werkt ook redelijk goed. De sensoren van het apparaat zijn gevoelig, maar op een goede manier. Zelfs een simpele balrol activeert het systeem, dat uitstekend reageert door onmiddellijk te reageren en de garagedeuren terug te draaien.

Het enige dat de Decko 24300 een beetje terugbrengt, is het ontbreken van moderne connectiviteitsfuncties. Het is niet WiFi-compatibel en heeft ook geen smartphone-ondersteuning. In het hoge kostenbereik is WiFi iets dat andere modellen bieden. Op de achterkant werken de afstands- en draadloze sleutel met 3 knoppen allemaal zoals geadverteerd.

Over het algemeen is de Decko 24300 een serieuze concurrentie voor de beste ultrastille garagedeuropener. Hij werkt soepel en stil en gebruikt meer dan genoeg stroom voor de meeste garagedeuren. Het heeft misschien niet veel toeters en bellen, maar de fundamentele kenmerken zijn voldoende om het een efficiënte en betrouwbare garagedeuropener te maken.

Een Garagedeuropener Selecteren Die Stil Is:

Wanneer u de beste garagedeuropener voor u kiest, zullen ze u waarschijnlijk verrassen met een groot aantal opties. Ga je voor de ketting- of riemaangedreven deur? Wat is voor jou persoonlijk het juiste vermogen? Is een DC-motoropener beter dan AC?

Beslissen welke te krijgen is eenvoudiger als u begrijpt wat u nodig heeft. Aspecten waarmee u rekening moet houden, zijn onder meer de grootte en het gewicht van de deur, maar ook waar deze zich in uw huis bevindt – elk van deze invloeden welk type garagedeuropener u moet kopen.

Laten we, met dat in gedachten, enkele van die keuzes bekijken die op de markt worden aangeboden.

Kettingaangedreven

Kettingaangedreven is het meest typische type garagedeuropener dat beschikbaar is en wordt al tientallen jaren gebruikt. Zoals de naam al aangeeft, gebruiken ze een metalen koord dat is bevestigd aan een trolley die uw garagedeur opent en sluit boven een monitor. Deze ketting lijkt op een fietsketting maar is aanzienlijk duurzamer.

Kettingaangedreven garagedeuropeners zijn een van de goedkoopste die u kunt kopen, dus hun brede erkenning. Ze behoren ook tot de meest duurzame en een veelgebruikte kettingaangedreven garagedeuropener gaat tientallen jaren mee.

Het belangrijkste nadeel is echter dat garagedeuren met kettingaandrijving het meeste geluid produceren in tegenstelling tot andere soorten. Ze hebben ook de neiging om veel trillingen te introduceren, wat erg vervelend is als je kamer boven je garage ligt. Door het metaal-op-metaal contact tussen de ketting en het trolleytandwiel ontstaat een racket.

Kettingaangedreven garagedeuren worden gebruikt in commerciële centra of industriële constructies, waar geluid minder een probleem is. Hun prijs en sterkte zijn aantrekkelijk voor dergelijke bouweigenaren, die vaak grote, zware garagedeuren gebruiken.

Voor thuisgebruik kiezen veel eigenaren ervoor vanwege hun betaalbaarheid en duurzaamheid. Maar voor sommige meer gigantische deurtypes is een kettingaangedreven opener nodig om correct te functioneren. Deze omvatten geïsoleerde deuren, deuren uit één stuk of extra grote deuren. Al deze profiteren van een extra gewichtscapaciteit van kettingaandrijvingen.

En als je keuken apart staat van je huis, is een kettingaandrijving een fantastische keuze, omdat het geluid misschien niet zo’n groot probleem is.

Riemaangedreven

Het principe van een riemaangedreven garagedeuropener is vergelijkbaar met dat van een kettingaangedreven opener, maar met één cruciaal verschil. In plaats van een touwtje te gebruiken, gebruikt het een riemmechanisme om de beweging van de deur aan te drijven. De riem zelf bestaat uit met staal versterkt rubber, vergelijkbaar met een autoband. De riemen zijn duurzaam.

Riemaangedreven openers zijn zo stil omdat de rubberen riem die in contact komt met het metalen tandwiel van de trolley, geen metaal-op-metaal rammelende geluiden maakt. Het idee is als een stille rubberen band wanneer het iets raakt. De meeste riemaandrijvingen hebben ook geen smering nodig, in tegenstelling tot stringaandrijvingen, om het onderhoud gemakkelijker te maken, misschien niet-bestaand.

De rubberen band functioneert bovendien veel soepeler in vergelijking met de ketting in een kettingaangedreven deur. Het introduceert geen trillingen en zwaaien als de deur over het pad loopt. Het resultaat is dat deuren met riemaandrijving minder gevoelig zijn voor schokkerige bewegingen, vooral in het begin, een veel voorkomende klacht bij kettingaandrijvingen. Bovendien openen ze garagedeuren veel sneller dan kettingaandrijvingen.

Garagedeuren met riemaandrijving zijn stil, maar ze kosten iets meer dan typen met kettingaandrijving. Bovendien gaan riemaandrijvingen relatief minder lang mee dan hun seriecontactdozen. Ze zijn niet in staat om zoveel gewicht te dragen, waardoor het gebruik ervan wordt beperkt tot huizen met lichtere deuren.

Daarom is het beste gebruik van riemaangedreven openers in huizen waar de garage grenst aan extra kamers in het huis.

Geschroefd

Schroefaangedreven garagedeuropeners werken volgens een heel ander principe dan een ketting- of riemaandrijving. Dit type maakt gebruik van een lange metalen staaf met schroefdraad, vrijwel net als een gigantische draad. De schroefdraad wordt aangesloten op de openermotor en draait deze om de garagedeur open te tillen.

Schroefaangedreven garagedeuren zijn enkele van de sterkste op de markt. Het extra vermogen maakt ze geschikt voor een grote verscheidenheid aan soorten garagedeuren. Ze zijn ook in staat om deuren aanzienlijk sneller te openen en te sluiten dan zowel ketting- als riemaandrijvingen. Schroevendraaiers mogen gemiddeld 30 cm per minuut bewegen in vergelijking met standaard 20 cm.

Als het gaat om de geluidsvariabele, zitten schroefaangedreven garagedeuren ergens in het midden. Ze zijn niet zo lawaaierig als kettingaandrijvingen, maar iets minder stil dan riemaandrijvingen. Ze hebben ook een soepele werking, vergelijkbaar met die van een riemaandrijving.

De stille en snelle prestaties van schroefaandrijvingen zijn te danken aan minder bewegende componenten. Minder onderdelen genereren op hun beurt veel minder trillingen en geluid.

De ironie is dat garagedeuren met schroefaandrijving veel meer onderhoud vergen dan andere vormen. De manier waarop het werkt, zorgt ervoor dat de draadstang altijd van het aandrijfgedeelte van de ringen slijpt. Dit onderdeel moet regelmatig worden gesmeerd (eens in de paar maanden), anders zal de draadstang het gladstrijken.

Garagedeuropeners met schroefaandrijving zijn allemaal geschikte keuzes voor openers met riemaandrijving. Ze zijn ideaal als u een snellere werking en een langere levensduur nodig heeft, en ook een beetje extra geluid niet erg vindt.

Torsie-aangedreven

Torsieaangedreven garagedeuropeners zijn een nieuwkomer op de markt. Ze zijn meer in de volksmond bekend als een blinde as of een garagedeuropener voor wandmontage. Deze werden voor het eerst gebruikt met commerciële garagedeuren.

In tegenstelling tot andere openers, hechten deze nieuwe vormen zich aan de garagemuur en hebben ze geen overheadcomponenten. Ze zijn geschikt voor niet-conventionele garagedeuren met lage, verstopte of gewelfde plafonds. Ze zijn ook een stuk compacter en eleganter.

Door torsie aangedreven deuropeners werken met een kabel die rechtstreeks in de deur is bevestigd. Om de deur te bewegen gebruikt de motor een reeks katrollen en een torsieveer, vandaar de naam. Ze zijn een van de zeer stille garagedeuropeners, op hetzelfde niveau als een riemaandrijving. Jackshaft-openers hebben geen onderdelen die tegen elkaar schuren. In plaats daarvan vertrouwen ze op de verenspanning voor beweging.

Torsie aangedreven deuren hebben een hoog prijskaartje. Jackshaft garagedeuropeners behoren meestal tot de duurste op de markt. Een deel van de kosten is omdat ze meestal geavanceerde functies hebben, zoals een ingebouwde persoonlijke en automatische nachtschoot.

Experts raden garagedeuropeners aan als uw garage een hoger plafond heeft dan de hoogte van de deur. In dit geval helpt een torsiegestuurde opener het grootste deel van de plafondruimte vrij te maken. U kunt het nu vrij gebruiken voor verschillende functies, zoals het plaatsen van verwarmingen, fietsen en grasmaaiapparatuur.

Torsie-aangedreven openers zijn ook de juiste keuze voor toepassingen buiten de garage, zoals het toevoegen van een veiligheidsdeur aan uw eigen tuinhuisje.

AC- of DC-motor?

Bij het kiezen van een garagedeuropener moet u ook rekening houden met de motor die deze aandrijft. In het bijzonder moet u controleren of het een AC- of een DC-motor heeft.

AC-motoren gebruiken wisselstroom (AC) om hun beweging aan te drijven. Ze bestaan al veel langer dan gelijkstroommotoren, die worden gebruikt sinds de creatie van garagedeuropeners. Als u een oudere deuropener heeft, is de kans groot dat deze met een AC-motor is.

Wisselstroommotoren zijn massiever en omvangrijker en hebben veel meer elementen nodig om goed te kunnen werken. Meer partijen zorgen ervoor dat ze veel meer geluid creëren. Ze schokken ook merkbaar terwijl de deur open of dicht gaat.

Door hun verfijning zijn AC-motoren duur om te repareren als ze defect raken. Moderne componenten zijn ook niet compatibel met AC-motoren. Moderne onderdelen hebben meestal gelijkstroom nodig om te werken.

DC-motoren zijn kleiner, lichter en meer gestroomlijnd dan hun AC-tegenhangers. Ze zitten grotendeels in riemaangedreven openers. Maar tegenwoordig gebruiken steeds meer garagedeuropeners ze omdat de meeste geavanceerde functies, zoals computersystemen, alleen gelijkstroom kunnen gebruiken.

Een van de beste voordelen van DC is een soepele en stille werking. In tegenstelling tot de plotselinge, onmiddellijke schok van een AC-motor die overeenkomt met de deur wanneer u deze opent, starten DC-motordeuropeners langzaam om zachter te stoppen en te starten. Het resultaat is een algemene soepelere beweging waardoor u uw garagedeur voorzichtig kunt openen.

DC-motoren kunnen een klein beetje lading opslaan door gebruik te maken van back-upbatterijen. Batterijen maken ze zelfs tijdens een stroomstoring functioneel, wat erg handig kan zijn.

Het belangrijkste nadeel van een gelijkstroommotor is dat deze doorgaans duurder is. Ook heeft AC een veel langere levensduur. Een goed onderhouden wisselstroommotor kan meer dan 15 decennia meegaan, terwijl een gelijkstroommotor slechts zeven jaar of minder meegaat.

Over het algemeen is DC-motor echter de betere aankoop. Het biedt betere functies en voordelen ten opzichte van AC.

Paardenkracht

Afgezien van het type motor, is de belangrijkste overweging die u moet maken paardenkracht (HP). Een pk-score vertelt u hoe krachtig de motor is, wat in verhouding staat tot hoe groot een garagedeur hij aankan.

Motoren met een hoger vermogen kunnen zwaardere en grotere deuren optillen. Ze hebben echter het extra voordeel dat ze langer meegaan omdat de motor niet zo belast is met al die extra energie.

Een pk van 1/3 is uw goedkoopste pk-classificatie voor garagedeuropeners. Voor veel soorten garagedeuren voor één auto van ongeveer 3,0 m breed en 2,4 m hoog, is 1/3 HP meer dan voldoende. Enkele garagedeuren voor dubbele auto’s kunnen ook worden gebruikt met motoren van 1/3 pk, zolang ze maar niet geïsoleerd zijn.

De volgende krachtbron is de 1/2 HP-motor, de conventionele, meest populaire pk-classificatie. Het is geschikt voor de meeste garagedeuren met een gewicht tot 136 kg. Een half pk is in staat dubbele deuropeningen van ongeveer 4,9 m breed te verwerken. Alles wat groter is, kan de motor belasten, waardoor de levensduur wordt verkort.

Voor zwaardere deuren is een 3/4 PK motor onontbeerlijk. Deze kunnen dubbele autodeuren van meer dan 4,9 m breed en ongeveer 249 kg optillen. Zwaar geïsoleerde dubbele deuren of houten deuropeningen uit één stuk hebben ook een vermogen van 3/4 HP nodig. Vanwege de hogere HP zijn 3/4-motoren sterker en gaan ze langer mee in vergelijking met mindere. Ze kosten dus meer.

Overweeg voor de meest zware toepassingen een motor van 1 pk. Door hun sterkte en duurzaamheid zijn ze essentieel voor commerciële en industriële deuren. Grote huizen met gigantische garages kunnen ook profiteren van 1 HP-rating. Maar voor veel huizen is 1 HP overdreven.

Een belangrijk punt om op te merken is dat de motor meestal alleen van toepassing is op AC-motoren. DC-motoren meten geen elektriciteit in HP. Veel DC-fabrikanten hebben een gelijkwaardige classificatie, meestal in HPC “of zelfs “Paardenkracht Vergelijkbaar”. De classificatie vertelt u dat de DC-motoren kracht trekken in vergelijking met een gelijkwaardige AC-motor. Het is een indicatie van de True HP-evaluatie van de DC-motor.