Hoe Bandenlawaai Te Verminderen Belangrijkste Oorzaken En Hoe Ermee Om Te Gaan

Hoe Bandengeluid Te Verminderen. Belangrijkste Oorzaken En Hoe Ermee Om Te Gaan

Auto’s |

Auto’s zijn in staat om allerlei soorten geluiden te maken – de kunst is om te weten over welke u zich zorgen wilt maken . Zoals altijd is de eerste stap om dat te bepalen het lokaliseren van de bron van het geluid. Je zou kunnen denken dat tikkende geluiden die uit de motor komen dringender zijn dan het af en toe piepen dat je uit de banden hoort, maar dat is niet altijd waar. Dus nu ga ik demonstreren hoe ik bandengeluid kan verminderen, afhankelijk van de elementen die het hebben veroorzaakt.

Naar mijn mening is het om verschillende redenen cruciaal om met deze schijnbaar ongevaarlijke geluiden om te gaan. Als u deze geluiden bijvoorbeeld uit deze vergelijking haalt, kunt u andere geluiden horen, zoals:

  • Toeteren en ambulancesirenes , zodat u dienovereenkomstig kunt reageren
  • Je motor – nou ja, idealiter zou je hem helemaal niet horen, maar als hij geluid maakt, moet je die opvangen wanneer je kunt
  • De muziek die uit je luidsprekers komt (of zelfs de persoon aan de andere kant van de lijn wanneer je handsfree telefoneert)

En uiteindelijk kon je je realiseren dat het geluid niet zo ongevaarlijk was als je dacht dat het was . Je zou kunnen ontdekken dat het een symptoom was van een veel groter probleem. En zelfs als je dat niet doet, zul je blij zijn dat je hebt besloten om het meteen aan te pakken als het geluid je zenuwen niet meer wegwerkt. Laten we het met dat in gedachten hebben over alle items die het geluid dat u hoort kunnen veroorzaken.

Wat Veroorzaakt Bandenlawaai?

Banden kunnen veel verschillende soorten geluid produceren. Als ze moeite hebben om grip te houden, kunnen ze piepen. Tikkende en zoemende geluiden kunnen de fout zijn van kapotte wiellagers. In dat geval zouden de beste oplossingen zich moeten richten op de bron van het geluid in plaats van op de geluiden zelf .

Bandenfuncties

Als uw banden luidruchtig zijn, heeft dit mogelijk te maken met hun eigenschappen. De kenmerken die er het meest toe doen, zijn de afmetingen van deze banden, het ontwerp van het loopvlakpatroon en het exacte rubbermengsel dat de fabrikant heeft gebruikt.

Met grote banden heb je een groter oppervlak dat in contact komt met het asfalt, wat uiteraard leidt tot luidere geluiden . Maar dat zou geen probleem zijn als ze een ondiep symmetrisch loopvlak hadden.

Omgekeerd is
het diepe en blokkerige loopvlak dat u op modderige terreinbanden kunt zien, meestal vrij luid . Deze zijn meestal gemaakt van harder rubber, wat het probleem beïnvloedt. Uiteindelijk zijn
zachte, smalle banden met een ondiep loopvlak de beste keuze als je het geluid laag wilt houden.

Het is duidelijk dat veel mensen dit soort banden niet kunnen gebruiken. Het zou bijvoorbeeld geen zin hebben om zulke eenvoudige snelwegbanden op een groot terreinvoertuig te gebruiken . Daarom moet u in dit geval misschien vrede sluiten met al het geluid – of werken aan geluidsisolatie van uw voertuig.

Luchtdrukproblemen

Maar wat als u toevallig een set banden heeft die in alle opzichten al relatief stil zou moeten zijn? Welnu, er zijn nog steeds twee dingen die u verkeerd kunt doen .

Als uw banden om een ander motief leeglopen , zullen ze vanzelf doorzakken en platdrukken tegen de vloer . Dat zou het hele oppervlak van rubber dat in contact komt met de weg vergroten, wat voor luidere geluiden zou zorgen. Als je met een lekke band rijdt , is geluid natuurlijk de minste van de zorgen. Je auto zal ook zwaar naar de zijkant trekken, wat hem ongelooflijk moeilijk te besturen maakt.

Aan de andere kant kun je je eigen banden te veel oppompen . De verhoogde druk binnenshuis kan het rubber uitzetten en ook het loopvlak op bepaalde plaatsen doen verdwijnen . Naarmate de tijd verstrijkt, kan inconsistente slijtage van het loopvlak geluid gaan maken als de banden grip beginnen te verliezen.

Zool Slijtage

Naast te hoge inflatie vindt u nog een aantal andere factoren die loopvlakslijtage kunnen veroorzaken . De meest voorkomende oorzaak van zijn tijd . Terwijl u met uw auto of vrachtwagen rijdt, worden de banden warm en koelen ze af wanneer u ze niet gebruikt. Ten slotte verliest het rubber zijn flexibiliteit en verhardt het. En, zoals we hebben vastgesteld, zal hard rubber het meest luidruchtig zijn op straat.

Alle banden beginnen na een lange tijd profiel te verliezen , wat verklaart waarom we ze af en toe moeten vervangen. Veel fabrikanten gebruiken
slijtage-indicatoren voor het loopvlak in het ontwerp van de banden. Deze verhoogde stukken rubber zitten in de groeven van het loopvlak. Dus zodra de slijtage van het loopvlak de indicatoren begint te slijten, moet u op zoek gaan naar nieuwe banden.

Een andere reden waarom u kale plekken van het loopvlak zou kunnen krijgen, is dat u uw banden nog niet hebt gedraaid . De voorste kunnen naar links en rechts draaien, dus vertonen ze meestal eerder gebruikssporen dan de achterste. Om te voorkomen dat u slechts twee wielen tegelijk hoeft te kopen, moet u ze naar achteren draaien of ze kruisen als het loopvlak niet asymmetrisch is.

Wiellagers

Ten slotte, als het geluid dat u hoort minder piepend is en veel meer een geratel of gegrom, ligt uw probleem waarschijnlijk in de wiellagers. Soms kan het echter hopeloos zijn om de oorzaak van het probleem te achterhalen door simpelweg naar het geluid te luisteren .

Als je er zeker van wilt zijn dat het geluid dat je hoort eigenlijk uit het wiellager komt in plaats van uit de fiets zelf , kun je de banden draaien. Daarom, als u het geluid van de rechtervoorband hoort, draai deze dan naar uw rug. De volgende keer dat u gaat rijden, zelfs als het geluid nog steeds van voren komt, is het wiellager defect. Als het naar de kofferbak is overgebracht, was het de band geweest.

Als alternatief is het ook mogelijk om het voertuig op te krikken en de band handmatig te inspecteren , zoals in de video wordt getoond. Je zult het geluid nooit in dezelfde hoeveelheid horen als wanneer je door de straat raast. Maar als je toch iets hoort, vat het dan op als een bevestiging dat het wiellager de boosdoener is.

De Beste Manieren Om Bandenlawaai Te Verminderen En Te Voorkomen

Nu we allemaal op de hoogte zijn van alle dingen die bandengeluid kunnen veroorzaken, laten we het hebben over manieren om er vanaf te komen. Er zijn in principe twee wegen die je zou kunnen nemen . Aan de ene kant kun je de moeilijkheid direct aan . Aan de andere kant zou je kunnen proberen de hoeveelheid geluid die je uit de cabine hoort te dempen met geluiddempende materialen. Begin in deze handleiding met oplossingen waarvan wordt gedacht dat ze alleen het geluid blokkeren en ga dan verder met het oplossen van de onderliggende oorzaken.

1. Wees Er Zeker Van Dat De Deuren Verzegeld Zijn

Het allereerste dat u kunt doen om allerlei geluiden in de autocabine minder op te laten vallen, is door de deuren te verzegelen. Als u een van mijn handleidingen voor geluidsisolatie voor thuis hebt gelezen, weet u dat
het altijd verstandig is om te beginnen met de ramen en deuren , omdat ze de neiging hebben om de meeste geluiden door te laten. Dus als je voelt dat de atmosfeer je zijde raakt tijdens het rijden, dan komt het geluid daar ook vandaan.

Gelukkig is het oplossen van deze uitdaging een fluitje van een cent. Je hebt alleen een rol rubberen pakkingen nodig. Het installatieproces is vrij eenvoudig, welk type je ook ontvangt – het is misschien alleen een kwestie van ze op de rand van de deuropening te laten glijden . U kunt ook zelfklevende tochtstriptape langs de binnenkant van de deuren gebruiken.

In mijn artikel over geluidsisolatie van auto’s, heb ik verduidelijkt dat deze techniek ook het windgeruis waar je naar luistert in de cabine moet verminderen .

Als het geluid dat uw banden maken ook door de kieren in de deuren komt, zou dit het moeten dempen.

2. Maak De Autodeuren Geluiddicht

Nog een ding dat u kunt doen om te voorkomen dat het geluid van de banden het huisje binnenkomt, is door de deuren te verstevigen. Je kunt het zeker doen met verschillende geluidsisolerende materialen voor auto’s, maar ik ben een voorstander van geluiddempende kussens en matten .

Als je echter aarzelt om je aan dit streven te binden, kan ik je alleen maar aanraden direct naar het gedeelte van deze gids te gaan dat gaat over de reden voor de geluiden. Als u ervoor kiest om uw deuren grondig geluiddicht te maken, moet u ze openen . Dat alleen al kan een uitdaging zijn voor iemand die nog nooit aan zijn auto heeft gewerkt – aarzel dus niet om professionals in te schakelen.

Ik heb het proces zo gedetailleerd mogelijk uitgelegd in een vorig artikel. Maar ten slotte moet u dit opzoeken door online naar uw autoversie te zoeken – YouTube-video’s kunnen in dit geval nuttig zijn.

3. Geluiddicht Dat De Voertuigvloer

Als het scootergeluid pijnlijk waarneembaar blijft nadat u uw deuren geluiddicht heeft gemaakt, zou het veilig zijn om te zeggen dat het uit een andere richting komt. Met andere woorden, het geluid kan van onderaf komen, vooral als je te maken hebt met je banden die tegen stenen aan de onderkant van de auto schoppen .

Er zijn veel manieren om geluidsisolerende materialen op de vloer van uw voertuig te gebruiken. De meest uitgebreide manier is natuurlijk om
de stoelen en vloerbedekking te verwijderen en opnieuw te beginnen . Nadat je het metaal hebt schoongemaakt, kun je om te beginnen geluiddempende sprays of matten, MLV of misschien gewoon rubber gebruiken. Daarnaast kunt
u dikkere materialen toevoegen, zoals foampads of misschien gewoon dikkere vloerbedekking .

Als je je een beetje lui voelt, sla dan de geluiddempende matten helemaal over en gooi gewoon een paar vloerkleden weg. Verwijder eerst de vloermatten en leg dan veel tapijten en vloerbedekking neer – hoe dikker, hoe beter. Vervolgens zet de rubberen vloermatten terug in . Hopelijk beschermt dat de tapijten die je eronder legt tegen vuil dat je in het voertuig meebrengt.

Als je nog steeds niet tevreden bent, is actieve ruisonderdrukking een uitstekende manier om constant weggeluid op te heffen . U hoort nooit meer het suizen van de wind, het merendeel van uw banden of zelfs het motorgeluid. Zoals ik echter al zei, wil je sommige dingen echt kunnen horen. Dus misschien moeten we doorgaan met het vinden van manieren om bandengeluid te repareren.

4. Nieuwe wielkuipbekledingen patchen of installeren

Een van de ergste geluiden die banden kunnen produceren, stond niet eens op mijn lijst met mogelijke oorzaken. Het is opmerkelijk dat dit soort geluid optreedt wanneer u op wegen met veel verdwaalde kiezelstenen duwt , en de banden schoppen ze de auto in. Als uw wielkasten zichtbaar zijn en de metalen onderkant van de auto waarneembaar is, kan het resulterende gekletter ondraaglijk zijn. Sterker nog, het kan uw voertuig ernstig beschadigen.

Gelukkig is het oplossen van dat specifieke probleem relatief eenvoudig. Je hoeft alleen maar het metaal te
bedekken met een stof die niet zoveel geluid zou creëren . Als u de voering helemaal opnieuw wilt maken, kunt u dit doen met MLV of andere wasbare materialen. Maar je kunt altijd gewoon plastic kopen – zoals deze voeringen die op alle Ford F-150-trucks passen, behalve de Raptor.

Het installeren van wielkuipbekledingen is opmerkelijk eenvoudig, zoals blijkt uit de video. U hoeft alleen maar te wiebelen en het plastic een beetje te buigen, omdat u het op zijn plaats duwt en vervolgens vastschroeft . En als de voering ooit losraakt of beschadigd raakt, kunt u deze eenvoudig repareren met stukjes rubber of plastic.

5. Voer Maandelijkse Controles Uit

Laten we nu proberen een oplossing te vinden voor al die mogelijke oorzaken die ik heb opgetekend. Het gemakkelijkste wat u kunt doen, is de luchtdruk in uw banden bijhouden. Idealiter zou u elke maand de luchtdruk in uw banden moeten controleren om er zeker van te zijn dat ze binnen het aanbevolen bereik vallen . Als je je afvraagt wat dat bereik is, zul je

Het enige dat u voor deze maandelijkse controles hoeft uit te voeren, is een luchtdrukmeter, dus zorg ervoor dat u een goede heeft. Als de banden enigszins leeg zijn, gebruikt u uw luchtcompressor of de luchtpomp in het dichtstbijzijnde tankstation om ze bij te vullen. U moet ze ook in de gaten houden om er zeker van te zijn dat de deflatie waarschijnlijk geen aanhoudend probleem zal zijn. Aan de andere kant kan de luchtdruk ook dalen als gevolg van koud weer, wat niet zo’n groot probleem is.

Aan de andere kant, als de luchtdruk binnenin te groot is, zoals het tijdens de zomermaanden kan worden, wil je wat lucht eruit laten voordat je weer gaat rijden. Gebruik uw vingers om het ventieldopje weg te halen en druk vervolgens met een schroevendraaier op de middelste pen.

De lucht zal snel naar buiten komen, dus zorg ervoor dat je om de paar seconden stopt om de druk te inspecteren. Je wilt niet te ver gaan!

Ten slotte moet u na elke 6.0008.000 mijl rijden uw banden laten draaien of uw monteur het voor u laten doen. Dit zou er in ieder geval voor moeten zorgen dat het loopvlak niet ongelijk slijt en het geluid veroorzaakt.

6. Beoordeel Uw Wiellagers

Als u vermoedt dat het geluid dat u hoort iets te maken heeft met een wiellager, dan is het enige dat id voorschrijft een
reis naar uw vriendelijke buurtmonteur . Ze geven uw banden een volledige opwerking en bepalen of er tekenen zijn van onregelmatige slijtage van het loopvlak, defecte wiellagers en dergelijke. Als ze concluderen dat een van de wiellagers de oorzaak was van het geluid, moeten ze deze waarschijnlijk vervangen.

In wezen zullen ze de band en de remafdekking verwijderen om bij het lager te komen . Op dit punt zullen ze het lager loskoppelen (wat meestal veel rukken vereist ) en vervangen. Uiteindelijk zullen ze onvermoeibaar werken om alles te herstellen zoals het was. Eerlijk gezegd, als je niet begrijpt hoe dat moet, zou ik je niet aanraden om het zelf te maken.

7. Koop Een Set Stille Banden

7 Koop een set stille banden

Als laatste, als uw banden luid waren zodra u ze kreeg als het loopvlak is afgesleten, moet u mogelijk een nieuwe set kopen. Probeer deze keer te controleren of u banden krijgt die meteen stil zullen zijn . Een paar van de functies die u mogelijk prioriteit wilt geven, zijn:

  • Zachter rubber
  • Relatief ondiep loopvlak met een gelijkmatige routine
  • Smalle afstanden tussen blokken
  • Omtrekstations gaan helemaal om de fiets
  • Versterkte, halfgesloten schouders
  • Kleinere afmetingen

De Weg Op Zonder Zorgen In De Wereld

Als je eenmaal hebt vastgesteld wat het bandengeluid veroorzaakte, kun je gewoon achterover leunen en van de rit genieten. Hopelijk verdwijnen de geluiden volledig zodra je het onderliggende probleem aanpakt . Maar als ze dat niet doen, is het mogelijk om een aantal van hen ook te verspreiden door specifieke geluidsisolatiemethoden strategisch te implementeren. Als al het andere faalt, kunt u ervoor kiezen om te gaan sparen voor een nieuw paar banden of duurdere reparaties.

Noico 2 mm 3,4 m² zelfklevende anti-rammel trillingsdempende mat, auto akoestisch isolatie (lawaaireductie en geluiddemping voor auto)
  • Je koopt niet alleen een uitstekend kwaliteitsproduct, maar bespaart ook meer...
  • Nu bieden wij het materiaal dat 1,5 keer sterker is, waardoor een 1,5 keer...
  • De zelfklevende geluidswerende matten voor autotoepassingen van Noico bestaan...
  • Auto-isolatie Noico heeft een speciale indicator om aan te geven of deze correct...
  • Specificaties van geluiddempende materialen: Nominale dikte 80 mil (2 mm);...
Noico 2 mm 1,7 m² zelfklevende anti-rammel trillingsdempende mat, auto akoestisch isolatie (lawaaireductie en geluiddemping voor auto)
  • Je koopt niet alleen een uitstekend kwaliteitsproduct, maar bespaart ook meer...
  • Nu bieden wij het materiaal dat 1,5 keer sterker is, waardoor een 1,5 keer...
  • De zelfklevende geluidswerende matten voor autotoepassingen van Noico bestaan...
  • Noico geluidsisolatiematten hebben een speciale indicator die voor een correcte...
  • Specificaties van geluiddempende materialen: Nominale dikte 80 mil (2 mm);...
Rubyu Zelfklevende geluidsisolatiemat voor de auto, motorkap, isolatiemat, auto geluidsisolatie katoen, bitumen-isolatiemat, geluidsisolatie, geluidsisolatie en geluidsisolatie voor auto
  • Brandbeveiligings- en geluidsbeschermkussens voor motorvoertuigen met sterke...
  • Geschikt voor autodeur, dak, vloer, motorkap, firewall, chassis,...
  • Met een uitstekende geluidsabsorptie en een goede trillingsbestendigheid kan de...
  • De geluidsisolatiemat kan ook als warmte-isolerend materiaal voor warmteafvoer...
  • Geschikt voor de meeste automodellen; eenvoudig te gebruiken.
KILMAT 2 mm 3,4 Sqm auto geluiddempende mat, butyl automotive geluiddemper, audio-geluidsisolatie en -demping
  • De kosteneffectieve 2 mm auto-butyl en folie geluiddempende! U koopt niet alleen...
  • Nu is het materiaal 1,5 keer dikker, waardoor je 1,5 keer zo goed isoleert. Hoe...
  • Zelfklevende isolatie voor auto ' s bestaat uit butyl. De geluidsdemping van...
  • Het geluiddempende materiaal KILMAT heeft een speciale indicator om aan te geven...
  • Specificaties geluiddempend materiaal: Nominale dikte 2 mm; Totaal...
Noico 2 mm 0.95 m² zelfklevende anti-rammel trillingsdempende mat, auto akoestisch isolatie (lawaaireductie en geluiddemping voor auto)
  • Je koopt niet alleen een uitstekend kwaliteitsproduct, maar bespaart ook meer...
  • Nu bieden wij het materiaal dat 1,5 keer sterker is, waardoor een 1,5 keer...
  • De zelfklevende geluidswerende matten voor autotoepassingen van Noico bestaan...
  • Noico geluidsisolatiematten hebben een speciale indicator die voor een correcte...
  • Specificaties van de geluidsisolatiematten: dikte – 2 mm; totale afdekking –...
Noico rood 4 mm 1,7 m² auto warmte en geluidsisolatie akoestisch schuim
  • Noico 4 mm is een polyethyleenschuim met gesloten cellen dat het beste...
  • Noico 4 mm geluids- en warmte-isolatie heeft een kleeflaag als montagehulp....
  • Het in het product gebruikte geluidsisolerende materiaal beschikt over...
  • De bedrijfstemperatuur van het materiaal is gelijk aan die van rubberen ruimtes...
  • Technische specificaties van het materiaal: zelfklevende PE-schuimmatten met...
ZESLIV Geluidsisolerende mat voor auto 50x300cm (10mm) Auto Zelfklevende Isolatiemat geluidsisolatie
  • Afmeting: 50cm x 300cm
  • Dikte: 10 mm
  • Waterdicht en luchtgeïsoleerd
  • Geschikt voor het isoleren van de volgende toepassingen: koffers, wielkasten,...
  • Pakket inbegrepen: 1x isolatiemat
Noico rood 4 mm 3,4 m² auto warmte- en geluidsisolatie akoestisch schuim
  • Noico 4 mm is een polyethyleenschuim met gesloten cellen dat het beste...
  • Noico 4 mm is een zeer veelzijdig isolatiemateriaal met uitstekende thermische...
  • Noico 4 mm heeft dezelfde eigenschappen en uitstekende geluidsisolerende...
  • De bedrijfstemperatuur van het materiaal is hetzelfde als van het rubberschuim -...
  • Specificaties van het isolatiemateriaal: Nominale dikte 4 mm; Totaal...
Innomat Rol auto geluidsisolatie en geluidsisolatie metallic houten handvat applicatiewiel rol
  • INNOMAT De rol is een praktisch gereedschap voor de montage van de...
  • De aandrukrol kan helpen om het beste geluidsdempende effect zonder extra...
  • De Innomat-rol heeft een handgreep met logo, die een moeiteloze montage mogelijk...
  • INNOMAT De rol is een functioneel overkoepelend gereedschap, dat ook voor andere...
  • De Innomat-rol is een must als je het geluidsabsorberende materiaal perfect wilt...
Noico Zwart 2 mm 3,4 m² zelfklevende anti-rammel trillingsdempende mat, auto akoestisch isolatie (lawaaireductie en geluiddemping voor auto)
  • Je koopt niet alleen een uitstekend kwaliteitsproduct, maar bespaart ook meer...
  • Nu bieden wij het materiaal dat 1,5 keer sterker is, waardoor een 1,5 keer...
  • De zelfklevende geluidswerende matten voor autotoepassingen van Noico bestaan...
  • Noico geluidsisolatiematten hebben een speciale indicator die voor een correcte...
  • Specificaties van de geluidsisolatiematten: dikte – 2 mm; totale afdekking –...